Astăzi, 15 noiembrie, a fost dată în folosință stația de metrou Tudor Arghezi de pe Magistrala 2. Aceasta este construită la suprafață și reprezintă o extindere a magistralei după stația Berceni, până aproape de Șoseaua de Centura a Bucureștiului. Este prima stație de metrou din Capitală construită în urma unui proiect al administrației publice locale.
Pentru început, garniturile de metrou vor circula în sistem pendulă pe relația Berceni – Tudor Arghezi, la un interval de 8 minute
”Circulația se va realiza, într-o primă fază, în sistem pendulă pe relația Berceni – Tudor Arghezi, având în vedere că sistemul de semnalizare și automatizare a traficului nu a fost finalizat în integralitate. Acesta ar putea fi finalizat până la sfârșitul anului, astfel încât trenurile să circule în mod normal de la Pipera până la Tudor Arghezi. Între Berceni și Tudor Arghezi, intervalul de circulație va fi de 8 minute, iar între Berceni și Pipera – 4 minute. La stația Berceni, trenurile care vin dinspre Tudor Arghezi și cele care vin dinspre Pipera vor fi sincronizate, astfel încât timpii de așteptare să fie reduși.”, a explicat Mariana Miclăuș, directorul general al Metrorex S.A,
Metrorex își dorește parteneriate cu unitățile administrativ teritoriale
”Este pentru prima în cei 44 de ani de existentă când Metrorex preia o investiție finalizată de către o autoritate publică locală. (…) Mă folosesc de acest prilej să spun că noi am fi încântați să avem astfel de parteneriate și cu alte unități administrativ teritoriale, astfel încât rețeaua de metrou să se extindă și în alte zone.”, a mai precizat Mariana Miclăuș.
Primăria Sectorului 4 vrea să extindă metroul până în comuna Berceni
La conferința de presă susținută înaintea punerii în circulație a primei garnituri de metrou, primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, și-a anunțat planurile de viitor: „Avem toate cele necesare pentru a demara extinderea liniei de metrou către comuna Berceni”. De asemenea, edilul a vorbit și despre Magistrala 4: Gara de Nord – Gara Progresul, care va fi realizată tot cu ajutorul unui parteneriat ”cu Ministerul Transporturilor, cu Metrorex, cu Primăria Sectorului 5 și cu Consiliul Județean Ilfov”.
Despre stația Tudor Arghezi
Prelungirea Magistralei 2 are un traseu cu o lungime totală de 1,6 kilometri. Stația este construită la nivel suprateran și are un regim de înălțime de P+2E. Peronul stației se află la parter, iar zonele administrative sunt repartizate la nivelul celor două etaje.
Stația de metrou Tudor Arghezi a costat 50 de milioane de euro, fonduri europene nerambursabile. Acesteia i se adaugă parcarea de tip park&ride, construită tot pe Șoseaua Berceni. Aceasta are o capacitate de 350 de locuri, atât pentru autoturisme, motociclete, cât și locuri dedicate persoanelor cu dizabilități. Construită pe structură metalică, parcarea este dotată cu panouri fotovoltaice, care să asigure energia electrică necesară iluminatului propriu precum și funcționării instalațiilor de automatizare.
Aici, șoferii care vin în Capitală dinspre localitățile învecinate își pot lăsa autoturismele într-un loc sigur, corespunzător amenajat pentru ca, ulterior, să-și continue călătoria spre centrul orașului cu metroul