Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

FOTO. La ani lumină: Cum arată noile trenuri TGV, care vor circula în Franța începând din 2026 – interior confortabil, dotări moderne și un vagon bistro spectaculos

Credit foto: Yann Audic | SNCF Voyageurs

Francezii lucrează la o flotă nouă a celebrelor trenuri de mare viteză – TGV. Seria TGV INOUI (anterior cunoscută sub denumirea de TGV-M) este a cincea generație de trenuri de mare viteză, produse de Alstom pentru operatorul feroviar național SNCF.

Primele astfel de trenuri de ultimă generație, a căror dezvoltare a început în 2016, vor transporta primii pasageri chiar începând cu anul viitor. În prezent, trenul se află în faza de testare.

Prima rută pe care vor circula va fi Paris-Lyon-Marseille – cea mai aglomerată linie de mare viteză din Franța, înainte de a fi introduse treptat pe restul rețelei, potrivit informațiilor euronews.com. 

Locurile de la clasa întâi ale noului tren TGV – scaunele sunt cu 5 cm mai late decât cele de la clasa a doua, iar locul la picioare este crescut. Credit foto: Yann Audic | SNCF Voyageurs

Interior spectaculos și dotări moderne pentru pasageri

Noul tren va putea transporta cu până la 20% mai mulți pasageri, datorită celor 9 vagoane care vor fi disponibile, comparativ cu 8 câte sunt la generația actuală. În configurația sa maximă, TGV M va oferi până la 740 de locuri, iar pasagerii vor beneficia de mai mult confort și spațiu. 

Cum arată locurile la clasa a doua în noul TGV. Credit foto: Yann Audic | SNCF Voyageurs

Designul modular al trenului va permite o flexibilitate crescută. De exemplu, un vagon de clasa 1 va putea fi transformat în clasa 2, iar spațiile de depozitare vor putea fi ajustate în funcție de numărul de biciclete sau de bagaje.

Călătorii se vor bucura inclusiv de un vagon restaurant cu două niveluri

TGV M promite o experiență de călătorie foarte confortabilă, iar design-ul interiorului este cu adevărat deosebit. Locurile de la clasa a doua vor dispune de dotări precum prize, suporturi pentru telefon, spațiu crescut la picioare. Pentru clasa întâi se adaugă scaune cu șezut ceva mai lat (cu 5 centimetri), reglabile electric, dar și acces la un sistem de catering prin care pasagerii vor putea comanda produsele direct online, acestea fiind aduse direct la scaun.

Nivelul superior al vagonului BISTRO. Credit foto: Yann Audic | SNCF Voyageurs

Totodată, pentru călătorii care vor să se relaxeze în timpul călătoriei, TGV M va include un “Bistro TGV INOUI”, un vagon de tip bistro complet reinventat, cu două niveluri – la „parter”, autoservire, aparate de cafea, cuptoare cu microunde, iar la etaj, un loc amenajat frumos, cu mese la care pasagerii vor putea mânca sau savura o cafea.

Atenție sporită pentru persoanele cu dizabilități

Lift pentru persoanele cu dizabilități în noul tren TGV. Credit foto: Yann Audic | SNCF Voyageurs

Odată cu noua generație de TGV se acordă o atenție sporită și persoanelor cu dizabilități. Trenul va dispune de lifturi care permit persoanelor în scaun rulant să urce în tren fără ajutorul unui însoțitor, iar zonele dedicate pentru aceste persoane vor oferi mai mult spațiu și mai mult confort. De asemenea, va exista un sistem de informare vizuală și auditivă pentru a sprijini pasagerii cu deficiențe de vedere sau auz, iar toaletele sunt gândite pentru a fi accesibile tuturor.

Sustenabilitate, design aerodinamic și materiale reciclate

Noul tren TGV stă foarte bine și la capitolul sustenabilitate. Proiectat pentru a fi cu 20% mai eficient energetic decât modelele anterioare, noul tren de mare viteză va reduce semnificativ consumul de energie, contribuind astfel la un transport feroviar și mai sustenabil. La vitezele de până la 320 de km/h cu care va circula, noul design mai aerodinamic joacă un rol crucial în creșterea eficienței.

Pe lângă designul aerodinamic și preocuparea pentru reducerea emisiilor, francezii folosesc în construcția noii flote de TGV-uri 25% materiale reciclate. Conform SNCF, TGV INOUI va fi trenul de mare viteză cu cea mai mică amprentă de carbon de pe piață.

Informații via Kit de presă Alstom și SNCF Voyageurs 
Total
0
Shares
Pe aceeași temă