În ce investim? În transportul individual sau în transportul în comun și în cel alternativ? Este tema de discuție care a avut loc ieri, timp de trei ore, la sediul PNL București în cadrul dezbaterii „Opţiuni esenţiale pentru mobilitatea din Bucureşti”. Specialiști în domeniu, dar și autorități s-au întâlnit pentru a vorbi despre oproblemă stringentă a Capitalei: traficul sufocant.
Astfel, primarul sectorului 6, Ciprian Ciucu, a vorbit despre viziunea sa în ceea ce privește mobilitatea urbană. Acesta a atras atenția asupra importanței pe care o are redarea spațiului public către oameni, a subliniat faptul că Bucureștiul are nevoie de investiții în transportul public și alternativ, dar și de o strategie care să descurajeze traficul în zona centrală.
Ciprian Ciucu: ”Îmi doresc un oraș pentru oameni”
“Viziunea pe care o am după patru ani de Consiliu General şi aproape doi ani de primar: îmi doresc un oraş pentru oameni, în special. Străzi animate de copii şi de oameni care se plimbă liniştiţi. Problema este că auto individual generează foarte multe costuri şi externalităţi.”
Primarul Sectorului 6 a adus în discuție implicațiile pe care le are parcarea pe trotuar asupra orașului: ”Dacă parchezi o maşină gratis pe un trotuar, asta nu înseamnă că nu sunt costuri. Sunt costuri – de scădere a siguranţei traficului, pentru că trebuie să ieşi pe stradă ca să mergi, sunt costuri care ţin de confort, sunt costuri care ţin de estetică – că ne apasă şi ne agresează oraşul – costuri pe care le plătesc toţi ceilalţi, nu doar cel care se deplasează cu maşina individuală oriunde vrea, oricând, nestingherit de nimeni şi o poate lăsa oriunde”.
Alegerea lui Ciprian Ciucu: investițiile în transport public și alternativ
“Să fie curat, să fie la timp, să fie predictibil, să fie bine conectat, să fie prioritizat.”, obiectivele pe care le-a identificat Primarul Sectorului 6 atunci când vine vorba despre transportul în comun.
Acesta a continuat: ”Aș veni cu proiecte de transport alternativ, urmând să facem investiţii în infrastructură mai degrabă în structura periferică, pentru a putea să lăsăm opţiunea oamenilor care vin în Bucureşti să aibă unde să-şi lase maşina”, a punctat liderul PNL București și primarul Sectorului 6.
Politicianul a arătat faptul că leadership-ul înseamnă să vii şi să propui proiecte, chiar dacă nu sunt populiste. Important este să-i îndrumi pe cetățeni și să-i ajuți să aibă un trai civizat într-un oraș guvernat de zeci de ani fără o viziune clară.
“Să te ţii pe termen lung de o viziune, nu să ții cont doar de ce scrie în sondaje – că se doresc doar locuri de parcare, că se vrea mai mult transport auto. Asta este viziunea pe care v-o propun”, a concluzionat Ciprian Ciucu.
Taxa auto vs. Strategie de parcare
Întrebat dacă susține ca taxa auto să fie introdusă de la 1 ianuarie 2023, Ciprian Ciucu a subliniat faptul că nu este o soluție și că viziunea celor de la PNL este să fie descurajat traficul în centrul Capitalei printr-o politică de tarife a parcării corecte și prin eliberarea trotuarelor de mașini.
Ovidiu Cîmpean, director de Dezvoltare în Primăria Cluj, a conchis oferind exemplul orașului său în ceea ce privește strategia de parcare: “Când am dublat, triplat prețul parcării, am eliberat centrul Clujului de autoturisme”.
Foto: Radu Tuta / Agerpres Foto