Într-un comunicat de presă lansat recent, constructorul auto german Porsche anunță investiția a 75 milioane de dolari în cel mai important producător global de combustibili sintetici, HIF Global LLC, achiziționând aproximativ 12,5% din companie. Aceste investiții sunt îndreptate către dezvoltarea unor unități industriale de producție și dezvoltare a unor combustibili sintetici în Chile, SUA și Australia. Combustibilii, denumiți “eFuels”, ar permite o funcționare aproape neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 a motoarelor cu ardere internă.
“Porsche investește într-o zonă de afaceri atractivă cu participația sa în HIF Global LLC. Combustibilii sintetici oferă perspective atractive în toate sectoarele de transport, de la industria auto, până la sectorul aviației și al transporturilor maritime”, explică Michael Steiner, membru al Comitetului Executiv pentru Cercetare și Dezvoltare al Porsche AG.
Porsche, Siemens Energy și ExxonMobil au început alături de HIF Global LLC construcția unei uzine pilot, în Chile
În toamna anului 2021, Porsche și partenerii săi, Siemens Energy și ExxonMobil, au început colaborarea cu HIF Global LLC pentru construcția în orașul Punta Arenas (Chile) a unei uzine pilot de producție a e-combustibililor, denumită “Haru Oni eFuel”.
Se așteaptă ca uzina să înceapă producția în această vară, dezvoltând până la 130.000 de litri de e-combustibili până la sfârșitul anului. Capacitatea va fi apoi extinsă în două etape, la aproximativ 55 de milioane de litri până în 2024 și la aproximativ 550 milioane de litri până în 2026, conform datelor oferite de Porsche.
“În sudul Chile, implementăm unul dintre cele mai interesante proiecte ale industriei energetice pentru viitor și promovăm decarbonizarea sectorului mobilității. Înseamnă că aducem o contribuție importantă și rapidă la reducerea emisiilor de CO2 în trafic și în transporturi”, a declarat Armin Schnettler, vicepreședinte pentru New Energy Business la Siemens Energy.
HIF Global LLC, susținut de Porsche, vrea să construiască în viitor o fabrică producătoare de e-combustibili în nord-vestul Tasmaniei
La începutul acestei luni, compania HIF Global LLC, susținută de Porsche, a anunțat că planifică să înceapă construcția unei noi unități de producție a e-combustibililor în anul 2024, în nord-vestul Tasmaniei, cel mai mic stat australian. Aceasta ar urma să funcționeze începând cu anul 2026, producând până la 100 de milioane de litri de eFuel pe an.
Compania susține că va reduce emisiile globale de CO2 cu aproximativ 260.000 de tone/an când instalația va intra în funcțiune. HIF Asia Pacific, o subsidiară deținută în totalitate de HIF Global, a depus o notificare de intenție la Autoritatea pentru Protecția Mediului din Tasmania (EPA) pentru a solicita aprobarea pentru acest proiect.
Președintele HIF Global, Cesar Norton, a declarat: ,,Planul nostru global este să producem peste 8 miliarde de litri pe an de eFuels neutri din perspectiva emisiilor de carbon – suficient pentru a decarbona 5 milioane de vehicule. Australia are resurse de energie regenerabilă excepționale care pot fi transformate în combustibili lichizi și utilizate de motoarele existente (n.r. cu ardere internă). Astăzi, începem primul pas în Tasmania pentru a produce hidrogen din energie regenerabilă, a capta dioxidul de carbon dintr-o sursă biogenă și a produce eFuels extrem de competitivi, care vor reprezenta energia neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon de mâine”.
Conform comunicatului de presă HIF Global, noua uzină producătoare de e-combustibil va fi situată la aproximativ 30 de kilometri sud de orașul-port Burnie și va avea o durată de viața de cel puțin 40 de ani. În plus, HIF Tasmania este construită astfel încât să aibă o amprentă de carbon zero, iar apa utilizată în procesul de producere a combustibililor va fi extrasă în principal din deșeuri biologice.
Ce sunt, de fapt, eFuels?
Combustibilii pe bază de energie electrică (sau eFuels) sunt combustibili curați, neutri din perspectiva amprentei de carbon. Aceștia sunt produși din energie regenerabilă, hidrogen verde și dioxid de carbon prelevat din atmosferă. eFuels au proprietăți chimice asemănătoare combustibililor fosili și, prin urmare, pot fi utilizați ca înlocuitori direcți în motoarele și infrastructura existente.
În prezent, producătorul german de automobile sportive a demarat un proiect-pilot prin care își propune să folosească e-combustibili în propriile mașini cu motoare convenționale, în contextul în care acesta testează de ceva vreme utilizarea unor combustibili regenerabili, într-un parteneriat cu ExxonMobil. Testele în laborator și pe pista de curse s-au desfășurat cu succes.
Michael Steiner, membru al Comitetului Executiv pentru Cercetare și Dezvoltare al Porsche AG, a declarat că dezvoltarea acestor e-combustibili se potrivește cu strategia globală a Porsche în vederea sustenabilității, iar eFuels vor face posibilă reducerea emisiilor de CO2 la motoarele cu combustie internă cu până la 90%.
,,Modelul nostru emblematic, 911, este foarte potrivit pentru utilizarea eFuels. Dar la fel sunt și vehiculele noastre istorice, pentru că aproximativ 70 % din toate mașinile Porsche construite vreodată sunt încă în trafic astăzi. Testele noastre cu combustibili regenerabili au mare succes”, a subliniat acesta.
Cu toate acestea, Porsche accelerează puternic spre electrificare și își propune obiective ambițioase: până în anul 2030, mai mult de 80% din toate vehiculele noi produse de aceștia ar trebui să fie electrice, conform celor spuse de CEO-ul Porsche, Oliver Blume.
Sursă foto: Brian Minkoff / Shutterstock.com