Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Locuitorii din Paris au votat pentru triplarea tarifelor de parcare pentru SUV-uri. Posesorii de mașini mai grele de 1,6 tone vor plăti 18 euro pe oră.

Duminică, 4 februarie, locuitorii din Paris au fost invitați să voteze „pro sau împotriva creării unor tarife specifice pentru parcarea mașinilor individuale grele, voluminoase, poluante”.

Este vorba despre o consultare despre SUV-uri, autovehicule mai grele de 1,6 tone, care ar urma să plătească un tarif pentru parcare triplu față de o mașină obișnuită. Practic, o creștere de la 6 euro la 18 euro pe oră în zona centrală sau de la 4 la 12 euro în restul orașului. 

Cu verde – actualul tarif de parcare în Paris, cu roșu – tariful propus pentru SUV-uri. Credit foto: Primăria Paris

Măsura se va aplica la parcările pe stradă nerezidențiale, astfel vizează descurajarea utilizării automobilelor mari pentru deplasarea în oraș.

Același tarif crescut ar urma să fie plătit și de către posesorii de mașini electrice cu o greutate mai mare de 2 tone.

78.121 de parizieni și-au exprimat opiniile și 54,55% dintre ei au votat pentru adoptarea aceste măsuri. Primăria Parisului precizează faptul că această reformă va fi supusă la vot în Consiliul Parisului și va fi pusă în aplicare începând cu 1 septembrie.

„Suntem mândri că am pus o întrebare eminamente despre mediu într-un moment în care ecologia este prezentă ca sursa tuturor relelor”, a spus primarul Anne Hidalgo după publicarea rezultatelor, citată în publicația Reuters. „Este o formă de rezistență aici, la Paris, la această mișcare foarte îngrijorătoare”.

În ultimii ani, străzile Parisului se transformă, iar primăria încurajează mobilitatea activă, ecologică. Începând din 2020, în Paris au fost amenajați peste 84 de kilometri de piste pentru biciclete, astfel utilizarea acestui mijloc de transport a crescut cu 73% între sfârșitul lockdown-ului COVID-19 și anul 2023, spune Reuters citând Primăria Parisului.

Potrivit Primăriei Parisului, consultarea publică cu privire la SUV-uri a urmărit să răspundă la mai multe probleme de securitate, partajarea spațiului public și poluare. În ultimii ani, vânzările de SUV-uri au crescut vertiginos. Astfel, dimensiunea medie și greutatea medie a mașinilor de pe șosele este în continuă creștere.

Tot din cauza dimensiunilor, un SUV este mai periculos în cazul accidentelor, în deosebi pentru pietoni – accidentele care implică un SUV sunt de două ori mai fatale decât accidentele care implică mașini obișnuite, spune Primăria Parisului.

Via Primăria Paris și Reuters

Credit foto: Primăria Paris - Paris.fr
Total
0
Shares
Pe aceeași temă