Credit foto: Facebook / ARF - Autoritatea pentru Reformă Feroviară
O știre din domeniul feroviar a atras atenția în cursul zilei de ieri. Una dintre ramele electrice nou achiziționate de țara noastră a fost vandalizată cu pietre în timpul testelor efectuate în vederea omologării.
Potrivit unui reportaj Euronews, trenul a fost atacat cu pietre pe drumul dintre Centrul de Testare de la Făurei și depou. Acesta a fost avariat – un geam a fost spart, iar pe exterior au rămas urmele a aproximativ 20 de lovituri cu pietre.
Deocamdată nu s-a făcut o estimare a pagubelor din punct de vedere financiar
”Suntem în plin proces de evaluare a pagubelor, care sunt considerabile. Procesul este unul minuțios. Un lucru neplăcut la momentul acesta, dat fiind că suntem în perioada probelor și nici n-am intrat cu trenul în serviciul comercial. Dacă la acest moment suntem în situația asta, nici nu vreau să-mi imaginez ce se va întâmpla când vor intra în serviciu comercial”, a declarat Petruș Ivănuș, reprezentant Alstom, pentru Euronews.
România a cumpărat 37 de astfel de rame electrice, produse în Polonia. Prima unitate a fost livrată în decembrie 2023. De atunci, trenul se află în teste pentru a fi omologat. Ar trebui să putem circula cu primul tren nou începând din această iarnă, se precizează în reportajul Euronews.
CFR Călători va fi operatorul primelor 12 rame electrice (din totalul de 37 care vor fi livrate de către Alstom), iar acestea vor circula pe următoarele rute:
- București Nord – Craiova – Petroșani;
- București Nord – Constanța;
- București Nord – Craiova;
- București Nord – Craiova – Timișoara – Arad;
- București Nord – Brașov – Arad – Timișoara Nord.