În linie cu angajamentele sale strategice asumate prin strategia #OrangeForward, Grupul Orange România s-a implicat în 2022 în comunitatea locală prin atenția constantă asupra reducerii impactului său asupra mediului și prin susținerea incluziunii digitale și diminuarea decalajului digital.
Astfel, Orange a continuat derularea inițiativelor menite să încurajeze un comportament responsabil în ceea ce privește reciclarea, recondiționarea, repararea și recumpărarea telefoanelor vechi. 300.000 de telefoane au fost colectate prin programul de economie circulară “Re” pe parcursul întregului an.
Program pentru creșterea procentului de energie verde folosit în rețea
Inițiativele dedicate protejării mediului și reducerii amprentei de CO2 au fost continuate și de YOXO, prin implicarea clienților în plantarea a 2 hectare de pădure, în Călugăreni, județul Giurgiu.
În același timp, pentru eficientizarea consumului de resurse, Orange a lansat un program ce se va derula pe 4 ani, pentru creșterea procentului de energie verde folosit în rețea. Primele centre de interconectare comunicații din program sunt în Constanța și Brașov, pe acoperișul cărora s-au instalat și dat în funcțiune panouri solare a căror producție anuală de energie estimată este echivalentă cu consumul anual mediu de 100kWh/lună al ~110 gospodării.
Incluziunea digitală, o preocupare primordială pentru Orange
Pe lângă inițiativele sale de desfășurare a unui business responsabil, zona de educație a ramas în centrul preocupărilor Orange în 2022. În ceea ce privește incluziunea digitală, Orange România, în parteneriat cu Fundația Orange și Simplon România, a derulat în T4 2022 a noua ediție a programului de educație digitală SuperCoders, la care au luat parte 2300 de copii.
Digitaliada, program de educație digitală derulat și implementat de Fundația Orange România în școli din 34 de județe și la nivel național prin hub-ul www.digitaliada.ro, a ajuns în T4 la 51 de noi școli incluse în program, peste 12.000 de elevi primind acces în acest trimestru la conținutul online disponibil pe platforma dedicată.
Peste 1.500 de noi localități din mediul urban și rural au primit acces la conectivitate 4G și 4G+
În 2022, cifra de afaceri a Grupului Orange în România a fost de 1,571 miliarde de euro, în scădere cu 2,6% față de perioada similară din 2021. Diminuarea veniturilor a fost provocată de impactul contextului macroeconomic, dar și de declinul structural al unor activități de voce și date al cărui nivel a depășit factorii de creștere a celorlalte servicii.
La 31 decembrie 2022, Orange oferea servicii mobile către 10,1 milioane de clienți, servicii fixe în bandă largă către 1,2 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,4 milioane de clienți.
Anul trecut, peste 1.500 de noi localități din mediul urban și rural au primit acces la conectivitate 4G și 4G+, acoperirea 4G fiind de 98,67% din populație, în timp ce rețeaua 4G+, cu viteze de download de până la 355,6 Mbps și de până la 47,5 Mbps pentru upload, acoperă 80,15% din populație.
Eforturile de expansiune au fost completate de cele de performanță a rețelei Orange, desemnată pentru al nouălea an consecutiv de auditorul independent LCC International drept cea mai rapidă rețea mobilă și cea mai rapidă rețea 5G din România. Totodată, în urma analizei Ookla® a rezultatelor comparative Speedtest Intelligence® obținute pentru operatorii români în T3-T4 2022, Orange România a fost desemnată cea mai rapidă rețea fixă.