Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Investiții ample cu bani europeni planificate în Oradea: Coridor de mobilitate, autobuze electrice, pod pietonal peste Crișul Repede

Municipalitatea din Oradea a anunțat că a depus cereri pentru finanțarea din bani europeni a mai multor proiecte de amploare.

Astfel, primăria are de gând să realizeze un coridor de mobilitate pe Magheru – Republicii. Proiectul este împărțit în două etape și este completat de achiziția a 20 de autobuze electrice.

Proiectele „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 1 și achiziția a 10 autobuze electrice” și „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 2 și achiziția a 10 autobuze electrice” au fost depuse spre finanțare de Primăria Oradea prin  Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI) prin Programul Regional Nord-Vest 2021-2027.

Proiectele tehnice ale pasajelor sunt finalizate, urmând a fi demarată procedura de licitație a acestora. Termenul de execuție este de 22 luni. Totodată, pentru autobuzele electrice licitația publică este în curs de finalizare.

Valoarea celor două proiecte depuse este de 283.262.270,62 lei, din care valoarea nerambursabilă este 164.600.348,51 lei. Etapa 1 are o valoare de 134.488.234,61 lei, iar Etapa 2 de 148.774.036,01 lei.

Ce presupune coridorul de mobilitate?

Partea mai scumpă din acest proiect este reprezentată de cele două pasaje subterane – unul în intersecția dintre B-dul Magheru, str. Republicii, str. Brașovului și str. Louis Pasteur (zona Magazinului Crișul) și unul în zona Gării Centrale Oradea.

Important de precizat este faptul că autobuzele și tramvaiele vor rămâne la nivelul solului și se va crea un culoar dedicat pentru acestea. De asemenea, se va reabilita suprafața carosabilă, iar spațiile pietonale și trotuarele aferente se vor mări. Totodată, vor fi realizate piste de biciclete.

Tot în cadrul acestui proiect se va reabilita piațeta pietonală din B-dul Magheru, se vor moderniza stațiile de tramvai și autobuz, reabilitarea rețelei de utilități, amplasarea de mobilier urban, coșuri de gunoi și rastele pentru biciclete. De asemenea, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact al tramvaielor și stâlpii de iluminat.

În dreptul gării, tot traficul rutier va intra în subteran. La suprafață va rămâne doar banda unică pentru tramvai și autobuz. În plus, se va amenaja o piațetă publică pietonală.

Tot în această etapă se vor reabilita suprafața carosabilă și trotuarele aferente străzii Republicii, se vor moderniza stațiile de tramvai și autobuz, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact şi stâlpii de iluminat, se va amplasa mobilier urban, coșuri de gunoi și rastele pentru biciclete.

Pod pietonal deasupra Crișului și coridor către Cetatea Oradea

Un alt proiect important pe care primăria a anunțat că-l va depune pentru finanțare în cadrul Programului Regional Nord Vest 2021-2027 este construcția unui pod pietonal și ciclist deasupra râului Crișul Repede și amenajarea unui coridor pietonal între noul pod și Cetatea Oradea.

Podul pietonal și ciclist va traversa Crișul Repede în zona Hotelului Hilton, asigurând astfel conexiunea între zone importante de recreere ale municipiului – Cetatea Oradea și Parcul Cetății, cu zona de servicii ospitaliere (Hotel Continental Forum, Hotel Double Tree by Hilton), Parcul Ion Brătianu, Grădina Ciuperca, Aquapark Nymphaea.

Foto: Primăria Oradea

Podul va fi unul hobanat, în stil harpă, asimetric, cu o singură deschidere și un singur pilon de ancorare înclinat, amplasat pe malul drept (Parcul Brătianu, Hotel Double Tree Hilton). Acesta va avea o lungime de 91 de metri și o lățime de 4,20 metri.

Valoarea proiectului este de 28,8 milioane lei (cu TVA inclus), iar durata de construire a podului va fi de 12 luni.

Pentru conectarea podului cu Cetatea Oradea, municipalitatea realizează un studiu de fezabilitate pentru un coridor pietonal și de biciclete.

Traseul propus pornește de pe malul stâng al Crișului Repede în dreptul Hotelului Hilton, continuând practic de pe culeea de pe malul stâng a podului, traversează Calea Mareșal Alexandru Averescu, continuă înspre spre sud-vest pe direcția intersecției străzii Redutei cu Calea Clujului, traversează Calea Clujului și continua pe strada Redutei până la accesul înspre Poarta de Est a cetății.

Strada Redutei va fi transformată în alee pietonală și pentru biciclete.

Total
0
Shares
Pe aceeași temă