Master Planul Velo reprezintă un document strategic și determină cum se va dezvolta Capitala din punct de vedere al traseelor velo în următorii ani. În prezent, firma care a fost contractată de către PMB, F.I.P. Consulting, lucrează la elaborarea lui.
În luna martie, au fost prezentate mai multe concluzii preliminare, printre care și un sondaj care a relevat faptul că 18% dintre bucureșteni ar alege să se deplaseze și cu bicicleta, dacă ar avea infrastructură atractivă.
Acum, a venit timpul să vedem o parte dintre traseele propuse pentru dezvoltarea infrastructurii de biciclete. Acestea au fost prezentate în contextul în care pe data de 24 mai, ora 18:00, la ARCUB, are loc o nouă rundă de consultări publice.
Radu Andronic, General Manager la F.I.P. Consulting, a oferit prin intermediul paginii sale de LinkedIn mai multe detalii despre Master Plan, prezentând și harta propusă pentru rețeaua principală de piste de biciclete din București.
Propunerea de rețea majoră (principală) de piste de biciclete va avea aproximativ 120 de kilometri, care se adaugă celor aproximativ 25 de kilometri operaționali în prezent – în total, aproximativ 145 de kilometri.
Compania care elaborează Master Planul consideră că primul pas pentru dezvoltarea ulterioara a rețelei este realizarea unui INEL 0, care să reprezinte infrastructura velo în care orice dezvoltare ulterioara de rețea să se conecteze. INELUL 0 este format, potrivit hărții prezentate, dintr-un segment din Calea Victoriei, continuat pe Splaiul Independenței, trecere prin Piața Unirii spre Bulevardul Corneliu Coposu, apoi pe Blvd. Hristo Botev, Blvd. Carol I, străbate Piața Universității și se conectează din nou la Calea Victoriei prin Blvd. Regina Elisabeta.
Important de precizat: Propunerea ilustrează DOAR rețeaua principală de piste de biciclete, urmând ca în cadrul Consultării Publice de vineri 24 Mai 2024, F.I.P. Consulting să prezinte și propunerile pentru rețeaua secundară aferentă fiecărui sector/cartier în parte.
Ce înseamnă rețeaua principală:
- LEAGĂ CEL PUTIN 2 SECTOARE
- CORESPUNDE UNUI FLUX MAJOR DE BICICLIȘTI
- VA FI PROIECTATĂ CU PROFILE AFERENTE UNOR FLUXURI MAJORE DE BICICLIȘTI
- SUSȚINE DEZVOLTAREA ULTERIOARĂ A RETELEI VELO PRIN CONEXIUNI DE IMPORTANȚĂ LOCALA = “COLOANA VERTEBRALĂ”
Criteriile ce vor fi utilizate pentru prioritizarea investițiilor sunt:
- POPULAȚIA DESERVITĂ – 5%
- LOCURI DE MUNCĂ DESERVITE – 10%
- CONECTIVITATEA CU PISTELE EXISTENTE (VALORIFICAREA REȚELEI EXISTENTE) – 10%
- INCLUDEREA PISTELOR EXISTENTE ÎN TRASEUL NOU PROPUS – 5%
- FEZABILITATEA INVESTIȚIEI – 40%
- REDUCEREA EMISIILOR GES – 15%
- CREȘTEREA COTEI MODALE VELO – 15%
Consultarea Publica II pentru Master Planul Velo al Capitalei are loc pe 24 Mai 2024, orele 18:00, la ARCUB.
Foto principal: Proiect de piste pentru biciclete pe Șoseaua Ștefan cel Mare / Primăria Sectorului 2