Având scopul de a reduce impactul asupra mediului, rezultat în urma operațiunilor de producție, Volkswagen a anunțat că va utiliza în interiorul vehiculelor sale o nouă serie de materiale non-animale și reciclate, se arată într-un comunicat publicat recent de constructorul auto german.
Încă din acest an, modelele electrice ID.3, ID.4, ID.5 și ID.7 vor beneficia de interioare confecționate din materiale sustenabile inovatoare, care au fost folosite pentru prima dată în producția minivan-ului ID. Buzz.
ID. Buzz este un pionier când vine vorba de materiale durabile
În prezent, Volkswagen folosește deja materiale alternative din PET-uri sau plastic reciclat din oceane în numeroase locuri din habitaclul noului său monovolum. Potrivit informațiilor prezentate de fabricantul german, materialul exterior al husei de scaun din ID. Buzz este realizat din fibre numite “Seaqual”, fiind compus din 10% resturi marine colectate și 90% fibre de poliester (PES) reciclate. Această metodă de fabricație reduce emisiile de carbon cu 32%, în comparație cu procesul de realizare a materialelor textile convenționale.
Mai mult, Volkswagen nu mai folosește cromul pentru piesele decorative de pe uși, tabloul de bord sau emblema de pe volanul modelului ID. Buzz, din cauza amprentei de carbon crescute, rezultată în urma fabricării acestui metal. Acesta fost înlocuit cu o vopsea lichidă bio cu aspect cromat.
Reziduurile din urma prelucrării boabelor de cafea, folosite în fabricarea unui material care imită pielea
În prezent, imitația de piele din interioarele autoturismelor are la baza fabricării materiale plastice din ulei mineral, cum ar fi poliuretanul sau PVC-ul (cunoscut drept “vinil”). Inginerii din echipa pentru biomateriale de la Volkswagen Group Innovation s-au gândit la un produs cu o amprentă de carbon mai scăzută din care ar putea confecționa imitația de piele: cafeaua.
Atunci când boabele de cafea sunt prăjite, coaja din jurul acestora ajunge un material rezidual. Conform echipei de cercetare Volkswagen, cojile care se usucă au o structură foarte potrivită pentru prelucrarea anterioară în imitația de piele, care va putea fi folosită în curând pentru scaunele, banchetele sau cotierele autoturismelor.
“Există un potențial uriaș, iar acesta ar putea fi unul dintre următorii pași pentru optimizarea, în cele ce urmează, a amprentei ecologice a flotei noastre de ID-uri”, este de părere dr. Martina Gottschling, cercetător în domeniul inovației în Grupul Volkswagen.
Volkswagen, planuri ambițioase de viitor în direcția sustenabilității
Potrivit comunicatului de presă, producătorul auto are standarde înalte pentru durabilitatea componentelor și a pieselor. Dezvoltarea modalităților de producție supune noile materiale la aproximativ 40 de teste înainte ca acestea să fie aprobate pentru producția de serie în conformitate cu specificațiile Volkswagen.
Până în anul 2030, Volkswagen își propune să reducă emisiile de carbon per vehicul cu 40%, iar compania intenționează să devină neutră din punct de vedere climatic până cel târziu în 2050.Pentru a atinge aceste obiective, gigantul german analizează și optimizează întregul ciclu de viață al vehiculului: de la cercetarea de bază, la dezvoltare și producție, până la reciclarea la sfârșitul vieții, se arată în comunicatul de presă.
via Volkswagen