Lucrările la proiectul ”Modernizare linie de tramvai pe B-dul G-ral Vasile Milea de la intersecția cu B-dul Timișoara până în dreptul intrării în benzinăria OMV” se desfășoară în ritm alert, fiind executate în proporție de aproximativ 85%, se arată într-un comunicat remis de către Primăria Municipiului București.
Valoarea totală a lucrărilor este de 28.056.510,21 lei.
Proiectul vizează modernizarea unui tronson de 1,1 km cale dublă a liniei de tramvai de pe fostul Bd. Vasile Milea, transformat în Bd. Doinea Cornea și Bd. General Paul Teodorescu, pe care circulă tramvaiele 1 și 10, pe tronsonul cuprins între Bd. Timișoara și accesul în benzinăria OMV dinspre Pasajul suprateran Basarab.
Au fost realizate lucrări de înlocuire a șinelor de tramvai, lucrări aferente sistemului de iluminat și rețelei de contact, precum și lucrări la suprastructură. În prezent, se lucrează la finalizarea ultimului tronson de șină și realizarea rețelei de contact, în paralel cu alte lucrări aferente proiectului.
De asemenea, a început și realizarea ultimei secțiuni la noua cale de rulare în intersecția cu bulevardul Iuliu Maniu, STB SA urmând a remonta gardurile de protecție, în prima etapă între OMV și bulevardul Iuliu Maniu.
Termenul de finalizare a lucrărilor este 25 mai
Primăria Municipiului București a demarat lucrările la acest proiect în luna mai a anului 2021. Din păcate, ritmul de lucru a fost crescut doar în ultima perioadă, șantierul obiectivului de investiții având un start greu. Termenul de finalizare este 25 mai, însă acesta ar fi putut fi scurtat dacă antreprenorul s-ar fi mobilizat încă de la început precum în ultima săptămână.
Lucrări de modernizare și pe linia 41
Așa cum anunță viceprimarul Stelian Bujduveanu pe pagina sa de Facebook, zilele acestea se realizează lucrări de modernizare pe linia 41. Lucrările sunt făcute pentru a pregăti calea de rulare pentru noile tramvaie, care vor sosi în București începând cu luna iunie.
Se înlocuiesc gardurile de protecție, se reface fundația de beton și se repară peroanele, echipamentele fiind furnizate de către URAC. În prezent, se lucrează la înlocuirea gardurilor pe tronsonul Ghencea – Strada Brașov, urmând să fie realizate etapizat și lucrările de refacere a fundației de beton a acestora.
Fundația de beton va fi refăcută pe tot traseul, aceasta fiind afectată în multe locuri de diferite lucrări, dar și de accidentele auto care produc constant avarii la gardurile căii de rulare. La aceste lucrări se adaugă și programul de întreținere a terasamentului, intervenție necesară pentru a menține calea de rulare la parametri optimi.
Gardurile sunt montate pe timp de noapte, pentru a nu afecta circulația tramvaielor sau traficul auto.