Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

„Trenurile Soarelui” revin din 14 iunie: 54 de garnituri directe spre litoral, inclusiv cu trenuri modernizate prin PNRR și noua ramă Alstom

Credit foto: Vlad Ispas / Shutterstock.com

În perioada 14 iunie – 7 septembrie 2025, CFR Călători lansează o nouă ediție a programului „Trenurile Soarelui”, prin care sunt introduse trenuri directe între principalele orașe din România și litoralul Mării Negre. În total, vor fi disponibile 54 de garnituri, dintre care 32 sunt trenuri suplimentare, operate exclusiv pe durata verii, se arată într-un comunicat de presă remis de CFR Călători.

Printre noutățile din acest an se numără și introducerea de material rulant modernizat – vagoane și locomotive recondiționate cu fonduri PNRR – dar și utilizarea unei rame electrice noi, Alstom Coradia Stream, care va circula zilnic între București Nord și Constanța.

Legături directe din toată țara spre litoral

Cele 32 de trenuri suplimentare (16 dus / 16 întors) vor asigura legături directe cu litoralul din orașe precum: Oradea, Arad, Deva, Craiova, Timișoara Nord, Reșița Nord, Satu Mare, Baia Mare, Cluj-Napoca, Târgu Mureș, Brașov, Suceava, Iași, Galați și București Nord.

Pe ruta București – Constanța, trenurile circulă la un interval de 1-2 ore, iar durata călătoriei variază între 2h07 (trenuri InterCity) și 2h30 (trenuri InterRegio).

Unul dintre trenurile cu tradiție care rămâne în circulație este „Trenul Tineretului” (IR 1912), care pleacă zilnic din Sibiu și ajunge la Mangalia în dimineața următoare, după tranzit nocturn prin Râmnicu Vâlcea, Pitești și București Nord.

Trenuri cu dotări moderne pe rutele estivale

O noutate a ediției 2025 este utilizarea de material rulant modernizat sau complet nou pe rutele către litoral. Garniturile vor include:

  • rama electrică Alstom Coradia Stream, aflată în premieră în circulație estivală,
  • vagoane și locomotive recondiționate cu fonduri PNRR.

Rama electrică Alstom circulă zilnic între București Nord și Constanța și oferă dotări moderne precum aer condiționat, prize individuale, toalete și locuri destinate persoanelor cu dizabilități.

Pe lângă aceasta, CFR Călători va introduce în compunerea trenurilor spre mare și noi vagoane modernizate și locomotive recondiționate în România, parte dintr-un proiect derulat cu fonduri europene care vizează:

  • 55 de locomotive electrice recondiționate,
  • 139 de vagoane modernizate,
  • conversia a 20 de locomotive diesel în unități electrice cu acumulatori.
Cum arată vagoanele modernizate cu finanțare din PNRR

Începând  cu data de 3 iunie 2025 și respectiv 4 iunie 2025, vor circula patru noi trenuri PNRR pe ruta Brașov – București Nord – Constanța și retur. Acestea vor fi operate în regim permanent, nu doar în sezonul estival și sunt formate exclusiv din material rulant modernizat cu fonduri din PNRR, se arată într-un comunicat CFR Călători.

  • De astăzi, 3 iunie 2025, circulă IR 1883 București Nord (plecare 12:30) – Constanța (sosire 15:03) și IC 536 Constanța (plecare 17:30) – București Nord (sosire 19:37/plecare 19:54) – Brașov (sosire 22:10).
  • De mâine, 4 iunie 2025, circulă IC 538 Brașov (plecare 06:58) – București Nord (sosire 09:14/plecare 09:29) – Constanța (sosire 11:36) și IR 1682 Constanța (16:30) – București Nord (19:00).

În funcție de ritmul livrărilor realizate de producători și de prevederile contractuale dintre CFR Călători și Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), trenurile modernizate cu fonduri PNRR vor fi alocate în principal rutelor InterCity. Totuși, acestea pot fi introduse și în circulația unor trenuri InterRegio, inclusiv pe trasee importante precum Arad, Cluj, Iași, Craiova, Galați, Suceava sau Timișoara.

Cât costă o călătorie spre litoral?

Prețul biletelor pentru o călătorie cu loc rezervat (clasa a II-a), între București și Constanța, este:

  • Regio: 43,50 lei;
  • InterRegio: 82,50 lei;
  • InterCity: 94,00 lei.

Reduceri:

  • 10% pentru biletele cumpărate cu cel puțin 11 zile înainte;
  • 10% pentru oferta dus-întors;
  • Reduceri legale pentru elevi, studenți, pensionari etc.

Citește și: Primul tren regional electric de la PESA a ajuns în România. Va putea fi văzut în premieră la Oradea

Total
0
Shares
Pe aceeași temă