Parcarea de la Hala Laminor, de tip park&ride, cu un cost estimat de peste 145 de milioane de euro, poate fi construită, după ce proiectul a fost aprobat de către Consiliului Local al Sectorului 3.
Parcarea ar urma să aibă aibă 1.895 de locuri distribuite pe 2 subsoluri, parter și 8 etaje supraterane. Va avea, de asemenea, peroane pentru autobuze cu stații de încărcare rapide și lente pentru autobuzele electrice. 100 de locuri de parcare vor fi rezervate persoanelor cu dizabilități, iar 10 locuri vor fi dedicate mașinilor electrice.
Proiectul a fost aprobat într-o ședință de Consiliu Local tensionată, iar votul a fost unul strâns: 15 la 13. În favoarea proiectului au votat consilierii locali de la PSD, AUR și PMP. Împotrivă, cei de la PNL, USR, Forţa Dreptei, REPER şi SENS.
Cost estimat pentru un loc de parcare: 77.000 de euro
Costul estimat în proiectul de hotărâre aprobat este de peste 145 de milioane de euro. Ceea ce se traduce în aproximativ 77.000 de euro per loc de parcare. Un cost care pare, cel puțin la prima vedere, exagerat.
Un amănunt curios este faptul că, deși în proiectul de hotărâre suma estimată pentru construcția parcării este peste 145 de milioane de euro, în licitația postată în SEAP, suma estimată este de aproximativ 93 de milioane de euro.
Negoiță: ”O facem pentru a proteja sănătatea cetățenilor din Sectorul 3”
Cât va ajunge să coste parcarea rămâne de văzut. Cert este faptul că edilul Robert Negoiță spune că Sectorul 3 oricum nu are banii pentru o asemenea lucrare și că ea se va face cu fonduri europene: ”Vrem finanțare europeană. Nu avem noi bani, doamne ferește, nu avem bani de așa ceva!”, precizează acesta într-un clip postat pe rețelele sociale.
Rămâne de văzut și dacă proiectul chiar va primi vreo finanțare din fonduri europene, așa cum își afirmă intenția edilul Robert Negoiță.
Cum argumentează primarul Negoiță necesitatea construirii unui parcări atât de mari? Ei bine, el spune: „Aici avem un proiect mare – un mare park&ride, un nod modal, în colaborarea cu cei de la transportul public București-Ilfov (n.r. ADITPBI). Aici nu va fi doar o parcare, va fi un capăt de linie, cu stații de încărcare pentru autobuze electrice.
De ce avem nevoie de o parcare așa de mare? Pentru a proteja sănătatea cetățenilor din Sectorul 3. Pentru ca cei care vin din provincie să parcheze aici, să nu mai intre în oraș ca să polueze. Avem aici stația de metrou, locul ăsta este ideal pentru așa ceva (n.r. un park&ride). Avem tren, avem metrou, avem autobuze, avem capăt de tramvaie. Este ideal acest spațiu pentru a construi un nod intermodal.”, a mai precizat Robert Negoiță.
Important de precizat:
- În zona Republica, există deja o parcare multietajată de dimensiuni considerabile – este vorba despre parcarea subterană de la Hala Laminor, cu peste 1.700 de locuri – practic peste drum de noua parcare care urmează să fie construită.
- În zona Halei Laminor, Primăria Sectorului 3 mai vrea să realizeze o investiție importantă, de peste 22 de milioane de euro, care va consta în construcția unui pasaj pietonal subteran.
- Se estimează că reabilitarea Halei laminor a costat peste 130 de milioane de euro. Edilul Robert Negoiță anunța în luna aprilie demararea unor proceduri pentru concesionarea Halei laminor pentru o perioadă de 35 de ani. Mai multe detalii, aici.
- În zona Halei Laminor, care pare că a devenit principalul pol de investiții al Primăriei Sectorului 3, deține terenuri și construiește locuințe chiar Hils Development, companie de imobiliare fondată de către Ionuț Negoiță, fratele edilului Robert Negoiță.