Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Carduri bancare prietenoase cu mediul. Banca Transilvania și BCR au dat startul transformării sustenabile pe piața cardurilor

Anul 2021 are o însemnătate aparte pentru piața cardurilor bancare din România, cele mai mari instituții de credit locale – Banca Transilvania și BCR – inițiind ample procese de înlocuire a portofoliilor de carduri tradiționale cu instrumente de plată eco-friendly, realizate din plastic reciclat şi elemente biodegradabile. Este deja cunoscut și demonstrat faptul că popularele carduri de plastic au impact asupra mediului, pentru că în esență vorbim despre sute de tone de plastic raportându-ne la dimensiunea pieței din țara noastră. Românii dețineau la finalul anului 2021 aproape 20 milioane de carduri de debit și de credit.

Banca Transilvania: Înlocuirea portofoliului de carduri înseamnă reducerea amprentei de carbon cu 36%

Banca Transilvania a fost prima bancă din România, care a demarat în luna iulie 2021 procesul de transformare a portofoliului de carduri istoric cu instrumente de plată prietenoase cu mediul, realizate din plastic reciclat şi elemente biodegradabile. Noile carduri sustenabile păstrează toate funcţionalităţile un card clasic, de la acces la contul curent în lei, la plăţi contactless. Primul card eco-friendly din România, BT Visa Classic, este realizat în colaborare cu IDEMIA, lider global în identitate augmentată și în industria tehnologiilor inovatoare de plăţi. Banca Transilvania a anunțat că, într-o primă etapă, vor fi emise în această versiune cardurile noi, iar ulterior vor fi şi cele reemise ca urmare a expirării cardului.

Instituția de credit din Cluj-Napoca subliniază că transformarea propriului portofoliu de carduri în unul eco-friendly înseamnă reducerea amprentei de carbon cu 36%. În esență, Banca Transilvania şi-a propus ca până finalul acestui an toate cardurile emise să fie eco-friendly, astfel încât până în 2025 aproape întregul portofoliul de carduri BT să fie din plastic reciclat şi elemente biodegradabile. De asemenea, banca va continua să încurajeze folosirea cardurilor digitale prin BT Pay şi alte instrumente alternative de plată. În prezent, 1 din 2 carduri BT sunt inclusiv în format digital, iar trendul este în creştere.

Oana Ilaş, Banca Transilvania: ”Prin transformarea cardurilor într-o versiune prietenoasă cu mediul contribuim la reducerea impactului negativ asupra acestuia”.

“Ne bucurăm să marcăm o nouă premieră pe piaţă. Prin transformarea cardurilor într-o versiune prietenoasă cu mediul contribuim la reducerea impactului negativ asupra acestuia. Infrastructura şi obiceiurile de plată nu permit deocamdată să avem doar carduri digitale, însă ne bucurăm să avem la Banca Transilvania suportul fizic într-o formă eco-friendly, în perioada de tranziţie spre un mediu 100% digital. Este un pas esenţial pentru noi, ca lider al pieţei cardurilor, în susţinerea implementării economiei circulare, pornind de la cel mai mare portofoliu de carduri, Visa Classic”, punctează Oana Ilaş. Director Executiv Retail Products Management & Development, Banca Transilvania.

„IDEMIA este mândră că este un partener pe termen lung al Băncii Transilvania și că îi susține obiectivele de sustenabilitate cu soluțiile noastre GREENPAY, oferind noi produse și servicii mai ecologice, în conformitate cu cererea în creştere a consumatorilor pentru astfel de produse. Migrarea către plasticul reciclat reduce risipa de plastic, economisește energie, limitează consumul de petrol și reduce emisiile de gaze cu efect de seră, pentru a contribui la atenuarea încălzirii globale și la reducerea poluării aerului, care este una dintre cele mai presante probleme ale lumii noastre moderne”, afirmă Tomas Kovarik, Vicepreședinte CEE & CIS, Financial Institutions, IDEMIA. Soluțiile GREENPAY ale IDEMIA permit folosirea responsabilă a resurselor și vizează reducerea utilizării plasticului din PVC la fabricarea cardurilor, minimizând impactul asupra mediului și poluarea.

Prin banking la distanţă pentru persoane fizice şi companii, Banca Transilvania oferă o serie de alternative de green payments, prin care contribuie la incluziunea financiară a românilor şi la scăderea amprentei de carbon. Cele mai multe sunt în aplicaţiile BT Pay, NeoBT şi BT Visual Help, şi anume: accesul la cardurile digitale înainte de a fi primite fizic (BT Pay); deschidere de cont curent online şi emitere de card online (NeoBT), cu semnătură digitală; obţinerea extraselor de cont în format electronic; primirea prin SMS a PIN-urilor/codurilor de activare a cardurilor etc. BT este liderul pieţei cardurilor din Romania, cu o cotă de piaţă de aproximativ 23%.

BCR: Poluarea cu plastic a devenit una dintre cele mai presante probleme de mediu din lume

Începând cu luna octombrie 2021, cele mai apreciate două carduri din portofoliul BCR, cardul de credit BCR IKEA și cardul de debit George, vor fi emise pe un suport fizic prietenos cu mediul, realizat din 85% plastic reciclat. Chiar dacă materia primă care stă la baza dezvoltării noilor carduri este diferită, acestea păstrează toate funcționalitățile de până acum, de la designul atractiv, accesul la fonduri și plățile contactless, dau asigurări reprezentanții BCR.

Ilinka Kajgana: ”Sperăm să fie un bun exemplu în industria bancară, pentru a ajunge rapid o practică comună, ce aduce o schimbare reală și impact pozitiv în viața comunității”

“Studiile științifice demonstează că încălzirea globală va fi cea mai mare provocare cu care s-a confruntat omenirea până acum, fiind absolut necesar să luăm măsuri pentru prevenirea și atenuarea schimbărilor climatice. BCR, în calitate de membru activ în comunitate, și-a asumat o abordare integrată de business responsabil, încurajând dezvoltarea economică durabilă și un comportament atent față de mediu, prin care contribuie la prosperitatea clienților, dar și a societății. De aceea, integrarea sustenabilității în mediul de business, pentru a satisface nevoile prezentului fără a compromite resursele, este datoria pe care o avem față de generațiile viitoare. Un pas important pe care noi îl facem în atingerea acestui obiectiv comun ține de lansarea primelor carduri bancare prietenoase cu mediul, din portofoliul BCR. Sperăm să fie un bun exemplu în industria bancară, pentru a ajunge rapid o practică comună, ce aduce o schimbare reală și impact pozitiv în viața comunității”, susține Ilinka Kajgana, Vicepreședinte Executiv Risc în cadrul BCR.

Cardul BCR IKEA este un reper unic pe piață la nivel de flexibilitate și accesibilitate a serviciilor de finanțare oferite clienților, fiind primul card de credit ce oferă 60 de rate fără dobândă, dar și posibilitatea de a-l obține direct în magazinul IKEA și de a achiziționa produsele pe loc prin linia de credit aprobată. Produsul a cunoscut un succes comercial major încă de la lansare, iar parteneriatul strategic dintre cele două companii evoluează prin emiterea acestui card fizic prietenos cu mediul și prin viziunea comună asupra importanței impactului pozitiv în societate și a grijei față de mediu.

Poluarea cu plastic a devenit una dintre cele mai presante probleme de mediu din lume, iar BCR își concentrează de ceva timp eforturile în urmărirea lanțurilor valorice de producție care au un impact pozitiv asupra societății, prin protejarea mediul înconjurător. În scurt timp, toate cardurile George, disponibile în patru versiuni de culoare (albastru, roz, verde și turcoaz), vor fi emise exclusiv din materiale prietenoase cu mediul. În același timp, BCR va continua promovarea unor practici bancare responsabile, susținând comerțul electronic și plățile contactless cu telefonul sau ceasul, prin informarea constantă a clienților cu privire la alegerile ce au la bază respectul pentru mediu.

Total
0
Shares
Pe aceeași temă