În România, înmatriculările de mașini “electrificate” (full hybrid, plug-in hybrid și electrice) au crescut cu 49% în 2022 (27.720 unități) față de anul 2021 (18.602 unități), potrivit celor mai recente date furnizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). Astfel, autoturismele “verzi” au ajuns să dețină, la finalul anului 2022, o cotă de piață de 21,7%, în creștere cu 6,2% față de anul 2021.
Cea mai mare cotă de piață este deținută de mașinile cu motoare pe benzină: 64,5%, în scădere cu 1,2% raportat la anul 2021. Motoarele diesel, în schimb, dețin o cotă de 13,8%, în scădere cu 5% față de acum doi ani.
Dacia Spring, liderul clasamentului celor mai bine vândute mașini pur electrice în România
Statisticile prezentate de sursa citată arată că, în primele 12 luni din anul 2022, primele cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt:
- Dacia Spring: 6.830 unități, cu o creștere de 122,6% față de aceeaşi perioadă a anului precedent;
- Tesla Model 3: 759 unități, cu o creștere de 248,2% față de 2021;
- Volkswagen e-UP!: 514 unități, în creștere cu 18,2%;
- Hyundai Kona: 365 unități, în scădere cu 4,9%;
- Renault Zoe: 269 unități, cu o scădere de 22,5% față de cele 12 luni ale anului trecut.
In privința autoturismelor plug-in hybrid, în anul 2022, primele cinci cele mai vândute modele sunt:
- Ford Kuga: 324 unități;
- Hyundai Tucson: 271 unități;
- Renault Captur: 247 unități;
- Mercedes Benz GLE: 246 unități;
- Mercedes Benz GLC: 206 unități.
Cel mai bine vândut model de autoturism cu motorizare de tip hybrid este Toyota Corolla (2.397 unități, în creștere cu 12,3% față de 2021), urmat de Toyota C-HR (1.978 unități, în scădere cu 5,5%) și Toyota RAV4 (1.697 unități, în creștere cu 5,4%).
Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 6,8% anul trecut, comparativ cu 2021
În anul 2022 au fost înmatriculate în total 127.948 de autoturisme, cu 8.131 mai multe față de 2021. Dintre acestea, cea mai bine vândută marcă a fost Dacia (40.019 unități), urmată de Toyota (9.964 unități), Hyundai (9.551 unități), Skoda(8.669 unități) și Ford (8.383 unități).
În ceea ce privește topul modelelor de autoturisme înmatriculate în 2022, Dacia Logan ocupă primul loc (11.402 unități, în scădere cu 14,1% față de 2021), urmat de Dacia Duster (10.118 unități, în creștere cu 11,9%), Dacia Sandero (8.492 unități, în creștere cu 3,2%), Dacia Spring (6.830 unități, în creștere cu 122,6%) și Hyundai Tucson (3.058 unități, în creștere cu 7,2%).
SUV-urile, în topul preferințelor
În ceea ce privește clasificarea după mărime, respectiv forma caroseriei, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 42,7%, în creștere cu 8,9% față de 2021, urmat de Clasa C (compactă) cu o cotă de 26,1%, în creștere cu 1,8% și Clasa B (subcompactă) cu o cotă de 18,8%, în scădere cu 2,5% față de cota deținută în aceeași perioadă a anului trecut.
În plus, autoturismele cu tracțiune integrală (4×4) dețin o cotă de piață de 21,4%, corespunzătoare unui volum total de 27.321 unități, în creștere cu 11,2% față de anul 2021, când se înregistrau 24.565 unități.
In ceea ce privește tipul proprietarului, 59% dintre achizițiile de autoturisme din 2022 au fost realizate de persoane juridice, în timp ce 41% de către persoane fizice.
via APIA (detalii aici)