Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Bucureștiul își primește, în sfârșit, toate tramvaiele Imperio și troleibuzele noi. Ce au însemnat aceste investiții pentru transportul public din Capitală?

Nicușor Dan, Primarul General al Bucureștiului, a anunțat faptul că, începând din septembrie, toate cele 100 de tramvaie și 100 de troleibuze noi vor fi în trafic.

Astfel, potrivit anunțului primarului, săptămâna trecută au fost livrate ultimele 2 troleibuze Solaris, iar ultimele 5 tramvaie Imperio vor ajunge luna aceasta și în august.

Primele tramvaie Imperio de la Astra Arad au intrat în circulație pe linia 41 în decembrie 2022, după ce primele unități, livrate în vara aceluiași an, au trecut cu brio toate testele. De cealaltă parte, primele unități ale troleibuzelor marca Solaris au fost introduse pe traseu în luna februarie a acestui an, pe linia 93.

Ce au însemnat aceste achiziții pentru transportul public bucureștean?

În primul rând, tramvaiele Imperio au fost primele astfel de mijloace de transport moderne care au circulat prin București. Practic, după revoluție, Capitala s-a bucurat doar de câteva tramvaie noi produse la URAC, denumite Bucur LF, înainte de achiziționarea celor de la Astra Arad. 

Tramvai Imperio. Credit foto: Facebook / Nicușor Dan

Cele 100 de tramvaie noi au însemnat o investiție de 1.043.116.221 de lei, majoritatea banilor fiind proveniși din fonduri europene.

Ce plusuri au adus:
  • Capacitate de transport mai mare (322 de călători), au fost primele tramvaie din București cu o lungime de 36 de metri;
  • Confort sporit față de celelalte tramvaie de flotă, zgomot mult mai redus la rulare;
  • Podea coborâtă 100%, accesibilitate mai bună pentru persoanele cu dizabilități;
  • Dotări precum aer condiționat sau WIFI.

Troleibuz Solaris. Credit foto: Facebook / Nicușor Dan

Și în cazul troleibuzelor Solaris, vorbim despre o achiziție care înlocuiește mijloace de transport mai vechi de 20 de ani. Cele 100 de troleibuze noi au însemnat o investiție de 290 milioane lei plus TVA, fonduri nerambursabile de la Agenția Fondului pentru Mediu.

Ce plusuri au adus:
  • Autonomie de 20 de kilometri, permite decuplarea de la rețea și a contribuit la crearea unor rute noi;
  • Podea coborâtă 100%, accesibilitate mai bună pentru persoanele cu dizabilități;
  • Confort sporit față de celelalte troleibuze din flotă;
  • Dotări precum aer condiționat sau WIFI.
Total
0
Shares
Pe aceeași temă