Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, anunță două proiecte noi legate de calea ferată din țara noastră. Primul prevede achiziția a încă 23 de locomotive noi, pe lângă cele 16 deja contractate. Celălalt proiect se referă la reabilitarea liniei de tren dintre Ploiești Triaj și Focșani – în total, 143 de kilometri.
Despre achiziția de locomotive
Potrivit postării scrise de ministrul Sorin Grindeanu, noile locomotive vor fi dotate cu sisteme ERTMS, vor putea atinge viteza de 160 km/h și vor avea capacitatea să tracteze până la 16 vagoane de călători.
Achiziția a fost aprobată în cursul zilei de ieri, 7 noiembrie, de Guvern, printr-o notă de fundamentare, și are ca scop atât creșterea mobilității în zona marilor centre socio-economice, cât și asigurarea unor conexiuni rapide între mai multe localități importante din România.
Pe ce rute ar urma să circule noile locomotive:
• București-Craiova-Drobeta Turnu Severin-Timișoara-Arad;
• București-Craiova-Simeria-Deva-Arad;
• București-Brașov-Sighișoara-Arad-Curtici;
• București-Brașov-Sighișoara-Cluj Napoca-Oradea;
• București-Brașov-Miercurea Ciuc-Dej;
• București-Buzău-Pașcani-Suceava-Vatra Dornei;
• București-Buzău-Tecuci-Iași;
• București-Buzău-Pașcani-Iași;
• București-Giurgiu Nord;
• Iași- Constanța/(Mangalia) via Tecuci;
• Suceava- Constanța/(Mangalia) via Buzău;
• Galați-Constanța/(Mangalia);
• București-Constanța/(Mangalia).
Achiziția va avea o valoare totală de 760,26 milioane lei (cu TVA), iar finanțarea este asigurată prin fonduri externe nerambursabile (Fondul de modernizare).
Despre reabilitarea liniei Ploiești – Focșani
”Tot astăzi am aprobat indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj-Focșani (143,23 km).”, a anunțat Grindeanu.
Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este de 10,96 miliarde lei, finanțare asigurată prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF) și Programul Transport 2021-2027 (PT), iar durata de execuție a acestei investiții este de 36 de luni.
Potrivit oficialului, acest nou proiect de infrastructură feroviară va aduce o serie de beneficii, atât regionale cât și naționale:
• reducerea timpului de călătorie;
• îmbunătățirea condițiilor de siguranță și a confortului;
• optimizarea transportului feroviar, atât pentru pasageri, cât și pentru marfă;
• creșterea accesului la municipiile Ploiești, Buzău și orașele Mizil și Râmnicu Sărat;
• atragerea de investitori și capital care vot dezvolta mediul de afaceri din județele Prahova, Buzău și Vrancea.