Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

S-a semnat contractul și ordinul de începere pentru extinderea magistralei de metrou M4 între Gara de Nord și Gara Progresul. Primul tronson va fi construit de o asociere turco-bulgară

Proiectul de extindere a magistralei de metrou M4, pe direcția Gara de Nord – Gara Progresul, intră în etapa de proiectare și execuție. Primăria Sectorului 4 a emis ordinul de începere a lucrărilor pentru primul tronson, după semnarea contractului finanțat din fonduri europene.

La primul tronson va lucra o asociere turco-bulgară, formată din companiile Dogus Insaat Ve Ticaret A.S. – Trace Group Hold – GP Group JSC

Extinderea M4 este una dintre cele mai ample investiții locale de infrastructură din Capitală și are o valoare estimată la 3,5 miliarde de euro. Noua linie va adăuga 14 stații la rețeaua actuală de metrou și va crea o legătură directă între nordul și sudul orașului.

14 stații noi, pe un traseu de 11 kilometri

Traseul extinderii va avea aproximativ 11 km și va traversa zonele Gara de Nord, Uranus, 13 Septembrie, Giurgiului și Progresul. Noua magistrală va trece prin sectoarele 1, 4 și 5.


Lista stațiilor propuse:
Gara de Nord 2 – Știrbei Vodă – Bogdan Petriceicu Hașdeu – Uranus – George Rozorea – Chirigiu – Filaret – Eroii Revoluției 2 – George Bacovia – Toporași – Nicolae Cajal – Luică – Giurgiului – Progresul.


Stațiile vor include sisteme moderne de siguranță, accesibilitate pentru persoanele cu dizabilități și panouri de protecție din sticlă cu uși pe peroane.

Ordinul emis acum vizează lotul 1 al lucrărilor, între Gara de Nord și Eroii Revoluției. Autoritatea locală urmează să semneze contractul și să înceapă lucrările și pentru lotul 2, până la Gara Progresul. Acest lot a fost câștigat de către de o asociere condusă de compania românească Erbașu (Construcții Erbașu SA – Concelex – Bogart).

Impactul noii magistrale de metrou

Potrivit documentațiilor aferente proiectului:

  • rețeaua Metrorex ar urma să crească cu aproximativ 22%;
  • în etapa de construcție sunt estimate peste 5.600 de locuri de muncă;
  • după deschidere, ar putea fi create aproximativ 900 de joburi permanente;
  • modelările de trafic indică un potențial de peste 58 de milioane de călătorii suplimentare anual, în jurul anului 2040.

Aceste estimări sunt realizate pe baza studiilor tehnico-economice aprobate pentru proiect.

Băluță: „Asigur cetățenii că lucrările nu vor afecta traficul”

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a declarat că proiectul reprezintă „un pas decisiv pentru o mobilitate mai previzibilă în București”, subliniind că lucrările vor începe cu tronsonul Gara de Nord – Eroii Revoluției.

El a precizat că administrația locală va încerca să limiteze impactul asupra traficului:

Asigur cetățenii că începerea acestor lucrări nu înseamnă că traficul va fi dat peste cap. Împreună cu specialiștii de la PMB – Comisia Tehnică de Circulație, așa cum am făcut și la Planșeul Unirii, cu reprezentanți ai Brigăzii Rutiere și împreună cu distribuitorii de utilități, în care am foarte mare încredere, vom găsi cele mai bune soluții pentru ca, acolo unde lucrăm, traficul rutier și pietonal să nu fie afectat”, a explicat Daniel Băluță.

Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, a afirmat că Metrorex va continua colaborarea cu Primăria Sectorului 4 pentru coordonarea proiectului și pentru o mai bună interconectare între transportul subteran și cel de suprafață:

Avem în vedere formarea unui grup de lucru comun Metrorex–STB pentru îmbunătățirea legăturilor între rețele.”


Citește și: Metroul spre Otopeni, analizat de Asociația Pro Infrastructura: un șantier complicat, cu probleme de finanțare. „Am intrat în horă, trebuie să jucăm!”

Total
0
Shares
Pe aceeași temă