Aleea cu Ceas sau Promenada Obor, un proiect ce a pornit de la o idee de regenerare urbană și creare a unui traseu pietonal între Piața Obor și stațiile de transport public din zonă, va rămâne, până la urmă, doar o parcare.
Actualul edil al Sectorului, Rareș Hopincă, a oprit lucrările la acest proiect începute din mandatul trecut, pe motiv că acesta trebuie ”îmbunătățit”. Hopincă susținea că cea mai mare problemă a proiectului în forma promovată de fosta administrație este că prevede desființarea a o parte dintre locurile de parcare. Asta deși în zonă există mai multe parcări publice, inclusiv una subterană, de dimensiuni generoase – pentru care urma oricum să se creeze un nou acces.
Mai multe detalii despre proiectul inițial: Anul unui nou capitol pentru Piața Obor – zona va fi regenerată și va deveni mai prietenoasă. Cum va arăta Aleea cu Ceas după reamenajare și când va fi gata?
Acum, fostul primar Radu Mihaiu, a dat publicității pe pagina sa de Facebook noul proiect, avizat acum 2 săptămâni la Comisia Tehnică de Circulație, cu toate ”îmbunătățirile” de rigoare.
Mai exact, s-a scos complet conceptul de promenadă, s-a eliminat pista de biciclete, dar și spațiile verzi noi care urmau să apară. În locul acestora, s-au prevăzut locuri de parcare. Practic, din fostul proiect de la Aleea cu Ceas, s-a păstrat doar ideea de a face un nou acces în parcarea subterană de la Obor, ideea de schimba asfaltul cu pavaj și câteva treceri de pietoni supraînălțate.
”Acum 2 săptămâni, Primăria Sectorului 2 a depus la Comisia Tehnică de Circulație un proiect de modificare a proiectului de la Aleea cu Ceas prin care se scoate și pista de biciclete prevăzută și în Masterplan. Pe lângă alte modificări toxice.
Atât CTC care a avizat, cât și Primăria Sectorului 2, știau foarte bine traseele prevăzute în Masterplanul Velo la care s-a lucrat la comun în ultimii doi ani. Facem și aprobăm planuri doar ca să fie?”, a scris fostul edil al Sectorului 2, Radu Mihaiu, pe pagina sa de Facebook.
Tocmai, o noutate pe care o aduce aprobarea Masterplanului Velo este că trebuie ținut cont de acesta la avizarea modernizărilor sau reabilitărilor de străzi. Practic, din acest moment, dacă o primărie – fie cea a Capitalei, fie una de Sector – vrea să reabiliteze o stradă prevăzută în Masterplan, acesta va trebuie automat să realizeze și pistă pentru biciclete conform normativelor din document.