Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Porsche, în căutarea unor soluții sustenabile pentru viitorul combustiei interne: Direct Air Capture (DAC), o nouă tehnologie în producția de eFuels

Producătorul german de automobile Porsche, împreună cu Volkswagen Group Innovation, compania eFuels HIF Global și MAN Energy Solutions, colaborează în vederea integrării în uzina pilot eFuels din Chile a unei noi tehnologii bazate pe captarea directă a aerului (Direct Air Capture – DAC). 

Potrivit unui comunicat remis de Porsche, instalația DAC ar putea fi utilizată pentru extragerea din atmosferă, într-un mod ecologic, a unor cantități vaste de dioxid de carbon (CO2), necesare producției de combustibili sintetici (eFuels). Astfel, este probabil ca noua tehnologie să joace un rol semnificativ în combaterea schimbărilor climatice.

eFuels, o completare utilă pentru mobilitatea electrică 

“Din punctul nostru de vedere, DAC este o tehnologie nouă importantă pentru viitor – pentru extracția energiei și, în special, pentru climă”, este de părere Barbara Frenkel, membru al Comitetului Executiv pentru Achiziții la Porsche, se arată în sursa citată. 

“CO2 pur poate fi folosit pentru procese industriale sau depozitat permanent în pământ. Poate fi folosit și pentru a produce eFuels – ceea ce intenționăm să facem ca prim pas. Acești eFuels sunt o completare utilă pentru mobilitatea electrică, deoarece vor exista încă multe vehicule cu combustie internă pe drumurile din întreaga lume în deceniile viitoare”, a mai adăugat oficialul Porsche. 

Tehnologia DAC: CO2 poate fi extras din orice loc cu energie regenerabilă disponibilă pentru a-l opera

Un avantaj major al tehnologiei DAC, după cum informează constructorul din Stuttgart, este că dioxidul de carbon poate fi extras din orice loc în care există energie regenerabilă disponibilă pentru a-l opera. 

Tehnologia este, de asemenea, scalabilă. Electricitatea necesară sistemului de filtrare de la uzina pilot Haru Oni (Chile) ​​ar putea fi generată folosind energia eoliană, deci ar proveni dintr-o sursă regenerabilă. În plus, căldura necesară ar putea fi furnizată prin procesul de generare a hidrogenului în instalația eFuels.

Pentru a extrage CO2 din atmosferă, aerul ambiant este mai întâi curățat de particulele mari de murdărie și direcționat printr-un material filtrant, asemănător pietrișului. Dioxidul de carbon depus este apoi extras din material și colectat într-o formă înalt purificată pentru a fi utilizat ulterior ca materie primă. Apa, un potențial produs secundar, este scursă.

Modelul unei unități DAC, prezentat la standul VW Group, în cadrul IIA Summit (Credit foto: Porsche AG)

Porsche informează că dioxidul de carbon extras din atmosferă poate fi utilizat într-o varietate de moduri, ca parte a unei economii circulare. În viitor, ar putea fi folosit ca materie primă în producția de materiale plastice nefosile

Compusul natural poate fi folosit, de asemenea, pentru a produce combustibili complet sintetici, cunoscuți și sub denumirea de eFuels. În prezent, Porsche și HIF Global studiază dacă și cum poate fi utilizat CO2 extras prin tehnologia DAC la fabrica eFuels Haru Oni ​​din Punta ArenasChile (detalii aici), unde dioxidul de carbon este combinat cu hidrogen pentru a forma metanol. Acesta este apoi transformat în combustibil sintetic. 

Ce sunt, de fapt, eFuels?

Combustibilii pe bază de energie electrică (sau eFuels) sunt combustibili curați, neutri din perspectiva amprentei de carbon. Aceștia sunt produși din energie regenerabilă, hidrogen verde și dioxid de carbon prelevat din atmosferă. eFuels au proprietăți chimice asemănătoare combustibililor fosili și, prin urmare, pot fi utilizați ca înlocuitori direcți în motoarele și infrastructura existente.

În decembrie 2022, compania eFuels HIF Global a început producția industrială de combustibili sintetici la uzina pilot Haru Oni ​​din Punta Arenas, Chile.

În faza pilot a fabricii este planificată o producție de eFuels de până la 130.000 de litri pe an. Inițial, combustibilul urmează să fie utilizat în proiecte-model (lighthouse projects), cum ar fi în Porsche Mobil 1 Supercup și în Centrele de Experiență Porsche. Planurile viitoare prevăd construirea unor fabrici mari în apropierea unității pilot din Chile, care ar crește producția de eFuels în timp.

Punta Arenas, Chile – condiții ideale pentru producția de eFuels

Sudul Chile oferă condiții ideale pentru producția de eFuels, cu niveluri semnificative de vânt care sufla aproximativ 270 de zile pe an și permite turbinelor eoliene să funcționeze la capacitate maximă. Orașul Punta Arenas este, de asemenea, situat aproape de Strâmtoarea Magellan. De acolo, eFuels pot fi transportați precum combustibilii tradiționali, folosind infrastructura existentă.

Conform sursei citate, Porsche a investit deja peste 100 de milioane de dolari în dezvoltarea și producția de eFuels. Dintre acestea, 75 de milioane de dolari au fost destinate achiziționării unor drepturi legale în HIF Global LLC în aprilie 2022. Compania planifică, construiește și operează fabrici eFuels în Chile, Uruguay, SUA și Australia.

via Porsche AG

Total
0
Shares
Pe aceeași temă