Recent, Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA) a publicat o serie de date referitoare la consumul de resurse, emisiile de CO2 și cantitățile de deșeuri rezultate în urma producției de mașini din Uniunea Europeană (UE), din ultimii 17 ani.
Potrivit sursei citate, pe măsură ce automobilele au început să fie echipate cu tot mai multe sisteme pentru a le face mai sigure, mai sustenabile și mai inteligente, complexitatea proceselor de producției a crescut. Cu toate acestea, giganții auto au acordat atenție și îmbunătățirii eficienței energetice din fabricație, iar acest lucru se reflectă în cifre.
Conform ACEA, consumul de energie din producția de mașini din UE a fost redus cu aproape 6% per unitate în ultimii 17 ani.
Sursă: ACEA.auto
Cantitatea totală de apă folosită pentru fabricarea mașinilor s-a redus la jumătate
Strategiile durabile ale fabricanților auto au condus, de asemenea, la reducerea consumului de apă în producția de mașini.
Consumul de apă per autoturism produs în UE a fost redus cu 34,4% din 2005, iar cantitatea totală de apă utilizată în producția auto a fost diminuată cu 51,4% între 2005 și 2022.
Sursă: ACEA.auto
Emisiile de CO2 din producția de mașini au fost reduse cu 31% din 2005
ACEA transmite că producătorii au reușit să diminueze cantitatea de emisii de dioxid de carbon (CO2) din procesul de construcție prin aprovizionarea tot mai crescută cu energie din surse regenerabile și / sau cu emisii scăzute de carbon.
În UE, emisiile de CO2 per mașină produsă au scăzut cu 7,4% între 2005 și 2022, în timp ce procentul general a scăzut cu 31,4%, în aceeași perioadă.
Sursă: ACEA.auto
Deșeurile generate per mașină produsă au crescut cu 32% în 17 ani
Cantitatea totală de deșeuri generate în timpul producției de mașini în UE a fost redusă cu 2,2% din 2005, așa cum arată graficul ACEA.
Cu toate acestea, deșeurile generate per mașină produsă au crescut cu 32% în 17 ani.
Asociația de profil informează că fluctuațiile cantităților de deșeurilor pot fi explicate prin apariția unor evenimente singulare, cum ar fi scăderea producției totale în timpul crizei economice.
Sursă: ACEA.auto
via ACEA
Credit foto: Lenny Kuhne / Unsplash