Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

VIDEO. Mașinile circulă deja pe drumul forestier din Pădurea Băneasa. Federația Greenfield a deschis drumul „în calitate de beneficiar al contractului cu Romsilva” / Contractul ar presupune deschiderea a 3 drumuri prin pădure

În ultimele zile au apărut în spațiul public mai multe video-uri cu mașini care circulă pe drumul forestier din Pădurea Băneasa, dintre Consolight și Aleea Padina. Astăzi, Federația Greenfield și-a asumat public deschiderea traficului auto pe drumul forestier „Padina” din Pădurea Băneasa, într-un punct de vedere transmis publicației G4Media.

„Pentru corecta informare și pentru a evita speculațiile, decizia privind oportunitatea deschiderii drumului forestier aparține exclusiv Federației Greenfield Băneasa, în calitate de beneficiar, conform contractului legal semnat cu Romsilva.”, spune Federația Greenfield.

Potrivit poziției oficiale comunicate către G4Media, organizația invocă decizia Tribunalul București „care a respins cererea formulată de organizațiile Eco-Civica și Agent Green privind suspendarea contractului de peaj pentru utilizarea, în regim privat, a drumului forestier Padina din Pădurea Băneasa”. „Decizia instanței confirmă legalitatea deplină a contractului nostru cu Romsilva”, mai spune federația.

Mai jos, video cu mașinile care circulă pe drumul din Pădurea Băneasa, postat de Cristian Neagoe, activist:

Surse G4Media: Contractul Romsilva prevede deschiderea a 3 drumuri prin pădure

Tot G4Media informează că, potrivit surselor lor, care au analizat contractul dintre Romsilva și Greenfield, acesta prevede deschiderea a nu mai puțin de 3 drumuri forestiere din Pădurea Băneasa pentru traficul auto din cartierul Greenfield.

Captură din contractul Romsilva cu Greenfield via G4Media

Pentru dreptul de peaj se plătește suma de 20.000 de euro pe an, în total 100.000 de euro pentru 5 ani. Suma este împărțită astfel între semnatarale contractului cu Romsilva: Asociația Impact pentru Viitor (cu sediul chiar în clădirea dezvoltatorului Greenfield) – 90.000 de euro și Fundația Greenfield – 10.000 de euro.

Tot potrivit G4Media, justificarea legală a contractului invocă articole din Codul Silvic care, potrivit analizei, nu permit deschiderea circulației publice pe drumuri forestiere. Art. 58 și Art. 113 alin. (2) se referă strict la scopuri recreative sau de utilitate forestieră, nu la trafic public pentru cartiere rezidențiale.

Fundația Eco-Civica spune că deschiderea drumului este ilegală

Asociația Eco-Civica nu este de acord cu argumentele exprimate de Fundația Greenfield pentru deschiderea drumul prin Pădurea Băneasa și consideră contractul vădit nelegal, cu aspecte penale grave, acesta fiind atacat în instanță de două ONG-uri. Fundația spune că aceste ONG-uri nu au pierdut în instanță, așa cum susține Federația Greenfield – nici fondul suspendării, nici al anulării nu s-au judecat. Au fost probleme de procedură, dar procesul de anulare a contractului cu Romsilva este încă în curs. Toate argumentele invocate de Asociația Eco-Civica pot fi citite aici.

Pe de altă parte, și Federația Greenfield a venit între timp cu un drept la replică, acuzând Eco-Civica că induce în eroare opinia publică atunci când susține că „instanța nu a judecat cauza și doar a declinat competența”. Toate argumentele lor pot fi citite aici.

Ministra Mediului cheamă la dezbatere

Îngrijorate de posibilitatea ca drumul să fie deschis, lucru care s-a și întâmplat între timp, peste 40 de asociații au trimis acum mai bine de o săptămână o scrisoare deschisă către Ministra Mediului, Diana Buzoianu.

Aceasta a răspuns pe pagina de Facebook că ”Pădurea Băneasa trebuie să fie arie naturală protejată!” și a invitat toți actorii implicați la o dezbatere care urmează să aibă loc vineri, 5 septembrie. La dezbatere, ar urma să ia parte societatea civilă și cetățenii, reprezentanții Primăriei Municipiului București, Primăriei Sectorului 1, Consiliului Județean Ilfov.

Totuși, despre deschiderea drumul pentru traficul auto prin Pădurea Băneasa, Diana Buzoianu nu a exprimat o reacție. De altfel, nici acum, după ce a apărut în spațiul public informația despre deschiderea drumului, autoritățile nu au oferit deocamdată o reacție publică.

Organizațiile de mediu îi solicitau ministrei Diana Buzoianu, pe lângă demararea procedurii de înființare a unei arii naturale protejate în Pădurea Băneasa, o poziție publică fermă din partea Ministerului pentru menținerea drumurilor forestiere închise traficului auto și protejarea biodiversității.

Textul scrisorii și argumentele ONG-urilor pentru care deschiderea drumului pentru traficul auto ar putea genera consecințe periculoase pentru mediu, pot fi citite integral aici.


Citește și: Peste 40 de asociații de mediu cer ca drumurile forestiere din Pădurea Băneasa să nu fie deschise traficului auto. Apel pentru Diana Buzoianu, Ministra Mediului

Total
0
Shares
Pe aceeași temă