Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Investiții record în rețeaua de tramvai din București. Ce se va întâmpla în următorii ani?

În ultimul timp, administrația Capitalei se concentrează tot mai mult pe modernizarea rețelei de tramvai, un mijloc de transport ecologic, de mare capacitate, însă neglijat în perioada post-comunistă. 

Începând din 2022, în București au început să sosească primele tramvaie noi de la Astra Arad. În prezent, circulă 62 dintre ele – până anul viitor toate cele 100 de vehicule comandate vor fi livrate. 

Acum, vine rândul infrastructurii dedicate. ”Lucrările pentru modernizarea liniilor de tramvai vor începe în primăvară”, a anunțat edilul Nicușor Dan, prin intermediul unei conferințe de presă. 

Primarul General Nicușor Dan, la conferința susținută joi, 9 noiembrie. Credit foto: Facebook / Nicușor Dan

”Investițiile în infrastructura de tramvai sunt extrem de necesare pentru că din cei 150 de km de rețea pe care o are Bucureștiul, doar 90 au fost modernizați și aceia în urmă cu peste 20 de ani”, a explicat primarul.

Încep lucrările de modernizare a liniilor de tramvai

Cătălin Aflat, directorul Direcţiei Investiţii din Primăria Capitalei, a completat declarațiile primarului. Astfel, acesta a anunțat că în curând vor începe lucrările la linia tramvaiului 5: ”Avem proiectul realizat şi o să înceapă direct partea de execuţie. Aşteptăm să avem autorizaţia de construire şi acolo vom putea emite ordin de începere pentru execuţie lucrări”, a precizat acesta, citat în publicația Agerpres.

De asemenea, acesta a enumerat și loturile pentru care s-a emis deja ordinul de începere a proiectării, care va dura 6 luni, urmând ca de anul viitor să înceapă lucrările efective. Șantierele ar trebui să dureze 12 luni. 

  • lotul 6 – Dimitrie Pompeiu, Şoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Maica Domnului, Reînvierii, Strada Turmelor; 
  • lotul 7 – Gheorghe Duca, Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviţei, Dinicu Golescu; 
  • lotul 8 – Bulevardul Mărăşeşti, între Dimitrie Cantemir şi Strada 11 Iunie; 
  • lotul 9 – Bulevardul Chişinău, lotul zece – Bulevardul Basarabia, de la intersecţia cu Bulevardul 1 Decembrie, până la cap terminal Republica; 
  • lotul 11 – Bulevardul Expoziţiei, Aviator Popişteanu, Puţul lui Crăciun, Dornei, Strada Clăbucet; 
  • lotul 12 – Gara de Est, Gara Obor, Ferdinand, Şoseaua Pantelimon, Strada Baicului;
  • lotul 14 – linia de acces la Depoul Titan, pe Strada Nicolae Teclu; 
  • lotul 15 – Bulevardul Timişoara, între Valea Cascadelor şi terminal CET Vest.

Pe lângă aceste 8 loturi, s-au mai semnat contractele pe încă 3 și în curând va fi emis ordinul de începere a proiectării. Patru loturi nu și-au găsit câștigător, acestea au fost comasate în 2 loturi și vor fi relicitate.

Şeful Direcţiei de Infrastructură din Primăria Capitalei, Cătălin Aflat, a menţionat că finanţarea pentru cei 50 de kilometri de linie de tramvai se ridică la aproape 475 de milioane de euro plus TVA. Nicușor Dan a precizat că Primăria va aplica pentru o finanțare de 300 de milioane de euro din fonduri europene pe Programul Operaţional Regional 2021 – 2027, iar restul banilor vor fi obținuți din împrumuturi.

Rețeaua de tramvai se va extinde în anii următori

Reprezentanții Primăriei Municipiului București si-au anunțat intențiile și cu privire la extinderea rețelei de tramvai. Astfel, în prezent se află în curs de desfășurare elaborarea a patru studii de fezabilitate pentru diferite prelungiri ale rețelei. Se are în vedere conectarea liniilor de tramvai prin Piața Unirii, completarea inelului median în zona de sud-est, prelungirea traseului de tramvai de la Aeroportul Băneasa până la centrul comercial Băneasa şi unul pentru prelungirea tramvaiului pe șos. Bucureşti – Târgovişte, până la centrul comercial Colosseum.

Pe lângă aceste studii de fezabilitate, Primăria a anunțat faptul că în curând va fi lansată și licitația pentru proiectarea și execuția liniei de tramvai ce urmează a fi construită pe Prelungirea Ghencea, în lungime de aproximativ 5 kilometri.

Bucureștiul mai are nevoie de 250 de tramvaie noi

Primăria Municipiului București intenționează să mai achiziționeze încă 250 de tramvaie noi. Potrivit studiului de oportunitate aprobat, vor fi achiziționate 100 de tramvaie din gama de 27 de metri, dintre care 10 bidirecționale, 100 de tramvaie din gama de 36 de metri și 50 de tramvaie din gama de 45 de metri. 

Valoarea totală estimată pentru achiziționarea celor 250 de tramvaie este de 836,5 milioane euro.

Credit foto: LCV / Shutterstock.com
Total
0
Shares
Pe aceeași temă