Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Primul tramvai produs la Arad a ajuns în București. Nicușor Dan: ”Acest lot de 100 este o îmbunătăţire considerabilă a flotei noastre de transport public”

Primarul General, Nicușor Dan, a susținut o conferință de presă, joi, 2 iunie, la depoul Militari cu ocazia prezentării prototipului tramvaiului ce face parte din lotul de 100 achiziţionate de Primăria Municipiului București. Alături de Primarul Capitalei, la eveniment au fost prezenți directorul STB, Adrian Criț și președintele societății Astra Vagoane, Valer Blidar.

Primul tramvai, livrat cu 2 luni în avans

 „Sunt bucuros că a ajuns la Bucureşti primul tramvai din lotul celor 100 cumpărate pe fonduri europene, fiind vorba de un contract care însumează aproximativ 200 de milioane de euro. Mă bucur, de asemenea, că cea care a câştigat această licitaţie şi care face tramvaiele pentru Bucureşti este o firmă românească.

Primul tramvai urma să vină în luna septembrie; suntem, deci, cu 2 luni în avans şi, potrivit contractului, în perioada următoare vor veni patru tramvaie în fiecare lună.

În Bucureşti, din 1989 şi până azi, au fost aduse 17 tramvaie noi, iar acest lot de 100 este o îmbunătăţire considerabilă a flotei noastre de transport public” a completat primarul Capitalei.

Noile tramvaie respectă schema de culori adoptată de STB – verde deschis. Aceasta se va regăsi pe toate vehiculele noi sau modernizate

Urmează modernizări ale peroanelor

Nicușor Dan a precizat că atragerea banilor europeni şi achiziţionarea de noi mijloace de transport în comun condiţionează municipalitatea să facă o serie de investiţii care au fost ignorate de-a lungul timpului. Astfel, municipalitatea trebuie să lungească o serie de peroane pentru a putea acomoda noile tramvaie, aceste lucrări urmând a fi realizate până la finalizarea testelor cu noul tramvai.

 „Banii europeni au venit cu nişte obligații, una dintre ele fiind aceea ca pe liniile pe care circulă aceste tramvaie – prima va fi linia 41- să avem peroane de 40 de metri. CGMB a aprobat astăzi actualizarea indicatorilor necesari acestei investiţii, iar până la momentul în care o să avem recepţia terminată pentru acest prim tramvai, o să avem şi peroanele de 40 de metri, urmând ca proiectul să fie extins şi pe celelalte linii.

Bucureştiul are 150 de kilometri linii de tramvai, din care 50 de kilometri sunt nemodernizaţi. Ne propunem ca în momentul în care POR-ul va fi lansat în această toamnă să avem documentaţiile pregătite pentru toţi aceşti 50 de kilometri”.

Capacitatea de transport va crește cu 20%

La rândul său, directorul STB, Adrian Criţ, a arătat că „noile tramvaie au un consum redus de 0.6 KWh pe tonă-kilometru, spre deosebire de 0,11 KWh pe tonă-kilometru sau 0,21 KWh pe tonă-kilometru cât are un tramvai Tatra produs în 1975. Sunt tramvaie cu o capacitate sporită de transport, numărul de călători va fi mai mare cu circa 20% faţă de tramvaiele de 27 de metri, şi beneficiază de tot ceea ce înseamnă necesităţi pentru un transport de calitate în Municipiul Bucureşti”.

Interiorul noilor tramvaie care vor circula prin București

Prezent la eveniment, președintele societății Astra Vagoane Valer Blidar a explicat că, dacă nu ar fi existat sincope în derularea contractului, care au întârziat cu peste 3 ani livrarea, astăzi toate tramvaiele ar fi fost în operare în Municipiul Bucureşti.

“Noi astăzi am venit cu primul tramvai, vom respecta graficul. Speram ca situaţia internaţională să nu se deterioreze, sa nu avem anumite sincope, pentru că ştim că niciun producător de tramvaie sau de mijloace de transport nu realizează produsul de la un cap la altul de unul singur. Sunt anumite componente pe care le facem în colaborare. Colaboratorul nostru cel mai important este Siemens Germania, iar în situaţia în care nu vom avea probleme, noi suntem în măsură să respectăm graficul de livrare, ba chiar să devansăm în anumite perioade livrările”.

Noul tramvai are următoarele caracteristici tehnice: lungimea de 36 de metri, laţime 2.4 metri şi o înălţime de 3.6 metri. Este fabricat din oţel, are o greutate de 47 de tone, fiind proiectat pentru o viteză constructivă de 70 km/h (limitată la 50 km/h). Are un număr de 5 uşi şi o capacitate de 322 de pasageri, din care 56 pe scaune. Mai multe informații, aici.

Primăria va achiziționa și alte mijloace de transport electrificate

Referitor la celelalte mijloace de transport, reamintim că Municipalitatea se află în procedură de achiziţie a 100 de autobuze electrice pe bani europeni, iar pentru 100 de troleibuze, pentru care există finanţare din Fondul de Mediu, s-a aprobat studiul de oportunitate care permite actualizarea preţurilor la valorile de piaţă actuale, urmând ca licitaţia să fie demarată în curând. De asemenea, PMB a mai aplicat pentru 22 de troleibuze prin PNRR.

Total
0
Shares
Pe aceeași temă