Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Copenhaga vrea turiști eco-friendly. Vor fi oferite recompense pentru vizitatorii care se deplasează cu trenul sau bicicleta și care iau parte la inițiative ecologice

Credit foto: Michele Ursi / Shutterstock.com

Copenhaga, capitala Danemarcei, va oferi tururi gratuite la muzee, ateliere de artă și multe altele vizitatorilor care participă la inițiative ecologice sau au comportamente sustenabile.

În timp ce marile orașe turistice ale Europei explorează diferite modalități pentru a limita sau gestiona fluxurile de turiști, danezii încearcă o abordare puțin diferită, se arată în The New York Times. Dacă Veneția sau Barcelona impun taxe sau limitează închirierile de apartamente în scop de vacanță, Copenhaga încearcă o altă modalitate și îi recompensează pe vizitatorii responsabili, încercând astfel să modeleze comportamentele turiștilor.

Astfel, începând cu 15 iulie, turiștii care demonstrează un comportament de călătorie ecologic vor avea diferite beneficii: acces la muzee, închirieri de caiace, mese gratuite și multe altele, prin intermediul unei aplicații denumite CopenPay.

Este practic un program pilot desfășurat pe timpul verii, în care sunt înscrise peste 20 de atracții turistice din Copenhaga.

De exemplu, cei care ajung cu bicicleta sau cu trenul la CopenHill, o pârtie de schi artificială construită deasupra unui nou centru de gestionare a deșeurilor, vor primi o coborâre gratuită.

Galeria Națională a Danemarcei va organiza ateliere pentru a transforma deșeurile de plastic în piese de artă, în timp ce Școala de Surf din Copenhaga va oferi un prânz gratuit surferilor care iau parte la 30 de minute de curățare a plajei după cursul de surf. 

”Trebuie să transformăm turismul dintr-o povară de mediu într-o forță pentru schimbare pozitivă”, a spus Mikkel Aarø-Hansen, directorul executiv al Wonderful Copenhaga, organizația de turism pentru Regiunea Capitală a Danemarcei. Un pas important în această transformare, a spus el, „este să schimbăm modul în care ne mișcăm spre destinații, ceea ce consumăm și modul în care interacționăm cu localnicii”, citează The New York Times.

În medie, 81 la sută dintre consumatori spun că doresc să acționeze mai sustenabil, dar doar 22 la sută și-au schimbat comportamentul, potrivit unui raport de durabilitate din 2023 al Kanter, un grup de cercetare de piață cu sediul la Londra. Noua inițiativă a Copenhaga, CopenPay, își propune să reducă decalajul dintre dorința de a acționa în mod durabil și comportamentul real, făcând acțiunile ecologice o monedă pentru experiențele culturale.

„Viziunea noastră cu CopenPay este să creăm un efect de undă”, a spus Hansen. „Sperăm că, prezentând succesul acestei și altor inițiative, alte orașe din întreaga lume vor fi inspirate să-și găsească calea de a stimula un comportament turistic mai durabil, conducând în cele din urmă la un viitor mai durabil pentru toată lumea.”

Total
0
Shares
Pe aceeași temă