Următorul șantier de reabilitare a șinelor de tramvai din București va începe în curând pe cel mai mare lot cu contract semnat – lotul 1, cu o lungime de 18 kilometri, care cuprinde Bd. Theodor Pallady – Bd. 1 Decembrie 1918 – Bd. Basarabia – Calea Călărașilor – Bd. Corneliu Coposu.
Potrivit informațiilor Club Feroviar, Primăria Capitalei a dat ordinul de începere a lucrărilor pe acest lot încă de vineri, 29 august. Șantierul efectiv ar trebui să înceapă în cursul acestei săptămâni.
”Cel mai probabil miercuri (n.r. astăzi, 3 septembrie) va avea loc predarea amplasamentului, pentru ca toți cei implicați să ne indice ce rețele edilitare sunt în zonă, unde avem voie să lucrăm”, a declarat pentru Club Feroviar Narcis Stoica, responsabilul de proiect din partea Porr Construct, compania care va executa lucrările.
Potrivit informațiilor furnizate de Narcis Stoica pentru Club Feroviar, lucrările vor începe prima dată pe Bd. Theodor Pallady, urmând ca până la finalul anului să înceapă lucrări și pe Bd. Basarabia.
”Vrem ca în weekend să oprim circulația tramvaielor, iar apoi să începem mai întâi lucrările la catenară și stâlpi. Apoi va începe demontarea șinelor”, a declarat același Narcis Stoica, pentru Club Feroviar.
Cât costă și cât vor dura lucrările
Durata de execuție va fi de 2 ani, iar valoarea contractului se ridică la aproximativ 745 de milioane de lei, echivalentul a 145 de milioane de euro, urmând să fie finanțat preponderent din fonduri europene.
Potrivit Club Feroviar, contractul presupune următoarele lucrări:
- înlocuirea completă a căii de rulare (șină, aparate de cale, fundații);
- modernizarea rețelei de contact (catenara) și a instalațiilor;
- peroane, iluminat public și aduceri la cotă/relocări de rețele edilitare, plus refaceri locale ale carosabilului.
Alte 3 șantiere sunt deschise în București
În acest moment, În Capitală sunt deschise 3 șantiere pentru modernizarea infrastructurii de tramvai. Cel mai avansat șantier este la linia 5 – pe Str. Barbu Vacarescu – Str. Căpitan Alexandru Șerbănescu, întârziat de neplata datoriilor către constructor și problemele tehnice apărute pe parcursul șantierului.
Apoi, al doilea cel mai avansat șantier este pe Bd. Expozitiei, unde lucrează PORR Construct. Nu în ultimul rând, în luna august a început șantierul pe Bd. Chișinău, un lot de 825 de metri unde lucrează constructorul Mari Vila.
În cursul acestui an, a mai fost finalizat un lot mai scurt, pe str. Nicolae Teclu.