Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Calea Griviței ar putea fi reconfigurată pentru pietoni și bicicliști: proiectul de modernizare între Gara de Nord și Calea Victoriei intră la vot în Consiliul General. Costuri de 3 ori mai mari decât în 2016

Pe 30 septembrie, Consiliul General al Municipiului București urmează să dezbată actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru proiectul „Reconfigurare Calea Griviței între Gara de Nord și Calea Victoriei”, o investiție care promite să aducă una dintre arterele istorice ale Capitalei mai aproape de nevoile pietonilor și bicicliștilor.

Proiectul, prevăzut încă din 2016 în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană, are o valoare actualizată de 92,2 milioane lei (TVA inclus), adică de peste trei ori mai mare decât estimarea inițială, de 30 de milioane de lei. Autoritățile spun că actualizarea este necesară în contextul modificărilor legislative, al creșterii prețurilor materialelor și al majorării cotei de TVA de la 19% la 21%. Din această sumă, peste 54 de milioane de lei sunt alocate lucrărilor de construcții și montaj.

De altfel, o altă actualizare a indicatorilor tehnico-economici a mai avut loc și în 2022, prețul proiectului fiind estimat atunci la aproximativ 47 de milioane de lei

Proiectul evidențiat în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană

Ce presupune proiectul

Modernizarea vizează tronsonul dintre Gara de Nord și Calea Victoriei, împărțit în două segmente:

  • Piața Gării de Nord – Strada Buzești: zonă cu activitate comercială intensă și instituții educaționale, unde reconfigurarea ar putea îmbunătăți accesibilitatea și atractivitatea turistică;
  • Strada Buzești – Calea Victoriei: un traseu folosit intens, auto și pietonal, care leagă centrul orașului de Piața Romană prin Bulevardul Dacia.

În prezent, trotuarele înguste, lipsa pistelor pentru biciclete și a mobilierului urban, iluminatul deficitar și numărul mare de mașini parcate, inclusiv ilegal, fac din această arteră un spațiu dominat de trafic auto, greu de parcurs la pas sau pe două roți.

Lucrările propuse includ refacerea profilului stradal și a trotuarelor, reconfigurarea circulației auto și velo, modernizarea iluminatului public, amenajarea spațiilor verzi, montarea de mobilier urban și adaptarea parcărilor de suprafață în perspectiva realizării unor parcări subterane.

”În prezent, Calea Griviţei pe acest tronson nu dispune de o infrastructură dedicată amenajărilor cicliste şi pietonale, de un mobilier urban sau de un sistem de iluminat adecvat. Gabaritul mic al străzii şi numărul excesiv de automobile şi parcări neregulamentare conduc către o situaţia actuală, cea a suprapunerii traseului pietonilor şi cel al bicicliştilor cu cel auto, toate îngustate în mod suplimentar de autoturismele parcate legal şi ilegal. Din aceste cauze, parcurgerea străzii devine problematică, iar conflictele potenţiale şi reale afectează calitatea vieţii şi descurajează promenada şi parcurgerea ciclistă.”, se arată în Proiectul de Hotărâre.

Co-finanțare cu Sectorul 1

Consiliul Local al Sectorului 1 a aprobat deja participarea la finanțarea proiectului, alături de Primăria Capitalei. Practic, reamenajarea Căii Griviței devine un proiect comun între cele două administrații, ceea ce îi poate crește șansele de a fi implementat efectiv în perioada următoare.

”Ne asociem cu Primăria Capialei pentru a regândi și revitaliza Calea Griviței între Gara de Nord și Calea Victoriei. De la Gara de Nord spre Calea Victoriei, ei (n.r. Primăria Capitalei) aveau în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană din 2016 un proiect de resistematizare a acestei părți de bulevard. Ne asociem cu ei, pentru că e o arteră importantă în Sectorul 1, care are potențial, mai ales dacă colegii noștri vor reuși să ajungă la un acord pentru cumpărarea Casei Petrescu (n.r. care ar urma să devină un spațiu cultural).”, a spus primarul Sectorului 1, George Tuță.


Citește și: FOTO. Proiect de 100 de milioane de euro pentru Dimitrie Pompeiu: cum se va transforma o arteră importantă din București. Studiul de fezabilitate, finalizat

Total
0
Shares
Pe aceeași temă