Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Tot mai mulți români caută pe Google subiecte care țin de sustenabilitate. Elisabeta Moraru: ”Este o tendință care s-a văzut mult mai mult în acest an”

Ca de fiecare dată în ultimii 11 ani, Google a prezentat listele cu cele mai populare (trending) căutări ale românilor în anul care tocmai se încheie. Listele Google arată subiectele și oamenii care au generat cel mai mare interes în căutări în România, cele mai populare evenimente în 2022 pentru români, ce i-a interesat în materie de filme, seriale și rețete sau ce întrebări și-au pus.

Previzibil, războiul din Ucraina a fost subiectul numărul unu în căutările românilor pe Google, Ucraina, Rusia și liderii celor două țări aflându-se printre cei mai căutați termeni. Recensământul a reprezentat cel mai popular eveniment în căutările din România. Pe lista 2022 a căutărilor pe Google se găsesc evenimente globale precum decesul reginei Elisabeta a Marii Britanii, concursul Eurovision – ediția de anul acesta fiind una marcată de controverse, lansări de tehnologie și un subiect tot mai presant pe agenda publică globală, care se impune și pe cea locală: schimbările climatice.

Topurile celor mai populare căutări pe Google în 2022 au fost realizate folosind liste de căutări „trending”: căutări care au înregistrat o creștere puternică în 2022 față de 2021, pe o perioadă considerabilă de timp, indicând astfel un interes sporit și susținut pentru respectivul subiect. Topul celor mai populare căutări ale românilor pe Google cuprinde: (1) Ucraina, (2) Recensământ, (3) Regina Elisabeta, (4) Rusia, (5) Nosfe, (6) Florin Salam, (7) iPhone 14, (8) Putin, (9) Eurovision, (10) Schimbări climatice.

”Pe zona de sustenabilitate avem o serie de subiecte care au intrat în top 10 căutări Google, mai ales pe partea de schimbări climatice. De asemenea, sunt de menționat și căutările despre mașini electrice și creșterea costurilor pentru gaze și electricitate. Este un ansamblu de căutări care arată o creștere importantă a interesului românilor pentru subiecte ce țin de sustenabilitate. Această tendință s-a văzut mult mai mult în acest an. La baza acestor evoluții au stat mai multe elemente, pornind de la evenimentele care s-au întâmplat în zona off-line și continuând cu temele și subiectele abordate de media din România”, a precizat pentru GreenCommunity Elisabeta Moraru, Country Manager la Google România.

Căutările anului 2022 sunt realizate pe mai multe categorii, urmărind să surprindă trenduri de căutare din România în anul care tocmai se încheie. Listele cuprind căutările „trending”, căutări care au înregistrat cea mai mare creștere în perioada 1 ianuarie 2022 – 1 decembrie 2022, comparativ cu aceeași perioadă din 2021. Acestea sunt diferite de listele cu cele mai căutate expresii/cuvinte pe Google, care tind să se schimbe foarte puțin de la an la an. Analiza căutărilor trending permite identificarea intereselor specifice ale anului 2022.

Listele au fost create utilizând combinat mai multe servicii și instrumente care ne oferă o imagine detaliată asupra trendurilor de căutare la nivel global și regional. Cea mai mare parte a datelor provin din Google Trends, un serviciu public, care prezintă volumul de căutări pe diferite regiuni geografice, perioade de timp și termeni utilizați. De asemenea, utilizăm instrumente interne care ne permit să realizăm analize complexe suplimentare. Mai mult, am eliminat spam-ul, căutările de navigare și cele care se repetă. Listele au fost realizate pe baza cifrelor de trafic de pe adrese din România, care au realizat atât căutări pe google.com, dar și pe domeniul local (google.ro) și căutările mobile.

Total
0
Shares
Pe aceeași temă