Pericolul suspendării trenurilor CFR Călători a fost evitat: datoriile de peste 40 de milioane de lei acumulate la plata Tarifului de Utilizare a Infrastructurii (TUI) vor fi eșalonate, a declarat președintele Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), Mihai Barbu, într-un interviu pentru AGERPRES.
Eșalonarea datoriilor CFR Călători, singura soluție
„Am avut o ședință dimineață cu CFR Călători, Transferoviar, CFR SA și Electrificare CFR pentru a găsi soluții, în așa fel încât să nu se oprească trenurile. Eșalonarea acestor datorii este singura variantă, pentru ca operatorii să plătească treptat administratorului infrastructurii feroviare”, a explicat Barbu în cursul zilei de ieri pentru AGERPRES.
El a precizat că CFR Călători are de achitat circa 41 de milioane de lei, iar Transferoviar aproximativ 7 milioane. „Autoritatea pentru Reformă Feroviară nu poate interveni direct, pentru că sunt contracte comerciale între companii, dar i-am pus la aceeași masă și sunt convins că se va găsi o soluție de plată”, a adăugat acesta.
Pentru a ușura situația financiară, ARF va aloca operatorilor și compensațiile pentru facilitățile de călătorie acordate diferitelor categorii sociale. În plus, CFR Călători va primi circa 7,8 milioane de lei prin contractul de servicii publice.
Când vin toate trenurile noi Alstom Coradia Stream
Președintele ARF a vorbit cu jurnaliștii AGERPRES și despre livrarea celor 37 de rame electrice produse de Alstom pentru România. Potrivit acestuia, ritmul va fi accelerat, astfel încât să fie livrate în medie patru trenuri pe lună.
„În mai 2026 ar trebui să fie finalizată livrarea tuturor garniturilor. Din discuțiile cu Alstom, fabrica lor din Germania lucrează acum exclusiv pentru România”, a spus Barbu.
Până în prezent, cinci rame Coradia Stream au ajuns deja în România, ultima intrând în Depoul Grivița în urmă cu câteva zile.