Credit fotografii: Facebook / ARF - Autoritatea pentru Reformă Feroviară
Primul tren electric livrat de producătorul polonez PESA a ajuns în etapa de testare la Centrul Feroviar de la Făurei, unde parcurge probele obligatorii înainte de a putea circula cu pasageri. Rama RE-R103 face parte din lotul de 62 de trenuri noi achiziționate de statul român pentru a moderniza transportul feroviar regional și suburban.
Luni, 7 iulie, o echipă a Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) a fost prezentă la fața locului, pentru a urmări desfășurarea testelor tehnice:
- sistemul de frânare (testat atât static, cât și dinamic),
- semnalele acustice de la ușile pasagerilor,
- sistemul de detectare a incendiilor,
- și semnalizarea din cabina mecanicului.
Testele de frânare au fost întrerupte temporar săptămâna trecută din cauza temperaturilor extreme, dar au fost reluate în această săptămână în condiții mai bune.
După ce își încheie toate etapele de verificare, trenul va intra în testare pe rețeaua feroviară națională. Obiectivul: introducerea progresivă în trafic începând chiar din acest an.
Cele 62 de trenuri regionale PESA sunt achiziționate printr-un contract semnat de ARF, finanțat din Fondul pentru Modernizare (fonduri europene nerambursabile) și bugetul de stat:
- 470 milioane euro din fonduri UE,
- 91 milioane euro cofinanțare națională.
În total, România a achiziționat 91 de trenuri electrice de la producătorul polonez PESA. Alături de aceste 62 de rame, se mai adaugă încă 29, cumpărate cu finanțare din PNRR.