Astăzi, 30 septembrie, Consiliu General al Municipiului București a adoptat un proiect interesant, care vizează realizarea unor lucrări de supraînălțare a trecerilor de pietoni din proximitatea unităților de învățământ preuniversitare.
Este vorba despre trecerile de pietoni nesemaforizate, situate la o distanță mai mică de 300 de metri de intrările unităților de învățământ, acolo unde ”nu este afectată” circulația mijloacelor de transport în comun.
Conform indicatorilor tehnico-economici, supraînălțarea unei treceri de pietoni ar urma să coste între 118.000 lei și 317.000 lei, în funcție de tipul de stradă și numărul de benzi de circulație, iar o astfel de lucrare ar urma să dureze o lună.
Nu știm încă despre câte treceri de pietoni ar fi vorba:
“O evaluare exactă nu am făcut, pentru că unele străzi se află în administrarea sectoarelor şi, atunci, acest proiect va trebui să fie implementat de sectoare. Noi am avut nişte întâlniri şi cu sectoarele, şi cu Brigada Rutieră, şi chiar cu Poliţia Locală de la fiecare sector şi a rămas ca fiecare să îşi inventarieze partea dumnealor”, a explicat Marian Bârgău, Director general Administrația Străzilor, citat de Agerpres.
Care sunt avantajele acestei măsuri?
Conform referatului de aprobare a indicatorilor tehnico-economici pentru acest proiect, această investiție se justifică prin următoarele avantaje:
- Siguranța elevilor: Supraînălțarea trecerilor de pietoni reduce viteza vehiculelor, oferind astfel o protecție sporita elevilor care traversează strada.
- Vizibilitate crescuta: Trecerile de pietoni supraînălțate sunt mai vizibile pentru oferi, atrăgând atenția asupra necesitații de a reduce viteza si de a acorda prioritate pietonilor.
- Reducerea accidentelor: Implementarea acestor masuri reduce semnificativ riscul de accidente in zonele intens circulate de copii si tineri.
- Calmarea traficului: Supraînălțarea trecerilor funcționează ca o măsură de calmare a traficului, determinând șoferii să fie mai atenți si să conducă mai prudent.
- Durabilitate: Spre deosebire de limitatoarele de viteza tradiționale, trecerile de pietoni supraînălțate sunt mai rezistente la uzura si deteriorare, inclusiv in condiții de deszăpezire.
- Reducerea costurilor de Întreținere: Supraînălțarea trecerilor de pietoni elimina necesitatea cheltuielilor suplimentare pentru întreținerea si înlocuirea semnalizării rutiere specifice unităților de învățământ.
- Educația rutieră: Prezența acestor treceri de pietoni supraînălțate în proximitatea școlilor contribuie la educarea elevilor și a comunității cu privire la importanța respectării regulilor de circulație.
- Încurajarea mobilității active: Zonele pietonale mai sigure încurajează elevii și părinții să opteze pentru mersul pe jos sau cu bicicleta către școală, promovând astfel un stil de viață sănătos.
- Impact pozitiv asupra comunității: Implementarea unor astfel de măsuri de siguranță rutieră reflectă angajamentul autorităților locale fată de protejarea copiilor și îmbunătățirea infrastructurii comunității.
- Reducerea poluării sonore și atmosferice: Prin încetinirea traficului și încurajarea mobilității active, se poate reduce poluarea fonică și emisiile de gaze de eșapament in zonele din jurul unităților de învățământ.
Citește mai multe despre siguranța pietonală în București accesând linkul. De asemenea, opinia despre infrastructura care ucid și trotuarele transformate în parcări poate fi accesată aici.