Astăzi se împlinesc trei ani de când primele tramvaie moderne Astra Imperio Metropolitan au intrat în circulație în București, pe linia 41. Primele tramvaie de la Astra Arad au sosit în Capitală în luna mai a anului 2022, în urma unui contract semnat de PMB în 2021 pentru 100 de vehicule noi.
După perioada de probe, linia 41 a fost prima care le-a introdus în circulație. Astăzi, cele 100 de tramvaie Imperio Metropolitan circulă pe liniile 1, 7, 10, 11, 21, 25, 32 și 41.
Potrivit STB, bilanțul arată astfel:
- peste 111 milioane de călători transportați
- aproximativ 17 milioane de kilometri parcurși
Tramvaiele Astra Imperio Metropolitan au o lungime de 36 de metri, scaune tapițate, aer condiționat, ecrane LCD în interiorul salonului pentru informarea călătorilor cu privire la stațiile care urmează, trapă pliabilă pentru persoanele cu dizabilități sau persoane care au copii în cărucior, camere video în interiorul și exteriorul tramvaiului şi alte facilități.
De ce contează aceste tramvaie pentru oraș
Transportul cu tramvaiul este una dintre cele mai eficiente soluții urbane pentru:
- reducerea poluării;
- accelerarea mobilității într-un oraș blocat zilnic în trafic;
- capacitate mare de transport a călătorilor;
- eficiență și predictibilitate;
- creșterea confortului călătorilor
STB subliniază în comunicatul de presă că Bucureștiul se aliniază astfel „capitalelor europene care investesc masiv în transportul electric”.

Ar trebui să urmeze un nou val de investiții
Bilanțul de 3 ani vine exact în momentul în care Capitala a trecut de alegerile locale parțiale și a obținut cea mai mare finanțare europeană din istoria sa pentru transport public: aproape 400 de milioane de euro, prin Programul Regional București–Ilfov 2021–2027.
Aceste fonduri, plus un împrumut de 300 de milioane de euro de la BEI, vor acoperi investiții masive, au anunțat autoritățile săptămâna trecută, printre care:
1. 63 de tramvaie noi (36 m)
Alături de modernizare a rețelei, care include și:
- modernizarea a ~50 km de cale dublă
- reabilitarea depourilor Colentina și Titan
2. Extinderea rețelei pe Prelungirea Ghencea (+ 16 tramvaie noi)
Peste 10 km de linii noi, într-o zonă în cu mari probleme de mobilitate și poluare.
3. 100 de troleibuze articulate noi (18 m)
Pentru creșterea capacității transportului electric de suprafață.