Credit foto: Facebook / Nicușor Dan
Primarul General al Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat montarea unor stații de încărcare pentru autobuzele electrice în șase autobaze. 40 de autobuze electrice dintre cele 100 nu au circulat niciodată din cauza lipsei infrastructurii de încărcare.
Redăm integral mesajul transmis de către Nicușor Dan:
”Continuăm modernizarea infrastructurii necesare autobuzelor electrice din București: Trustul de Clădiri Metropolitane București S.A. (TCMB) montează și racordează la curent șase stații electrice de încărcare autobuze puse la dispoziție de STB SA, în autobazele Ferentari, Militari, Berceni, Titan, Vatra Luminoasă și Nordului.
În prezent, la autobazele Berceni și Titan s-au spart și refăcut platformele betonate, s-au realizat instalațiile electrice și s-au finalizat fundațiile de beton ale stațiilor. La începutul lunii viitoare se vor livra tablourile electrice, iar apoi se vor amplasa și stațiile.
La autobazele Ferentari și Militari s-au finalizat lucrările de spargere a platformelor betonate, s-au pregătit șanțurile pentru amplasarea tuburilor de protecție, iar următorii pași includ instalarea prizelor de pământ, montarea cablurilor electrice și refacerea platformelor betonate.
În perioada următoare se vor de demara lucrările și la autobazele Vatra Luminoasă și Nordului.”
Probleme cu infrastructura de încărcare
Odată cu punerea în funcțiune a celor șase stații de încărcare, fiecărei autobaze dotate cu această infrastructură îi vor fi repartizate câte 7 autobuze, conform informațiilor mobilitate.eu.
Deși cele 100 de autobuze ZTE Granton au fost achiziționate în anul 2023 și au fost livrate cu 4 luni mai devreme decât termenul contractual, până acum nu au intrat în circulație decât 60 de unități. Restul de 40 de autobuze nu au ieșit niciodată pe traseu din cauza lipsei de infrastructură de încărcare, se mai arată în articolul mobilitate.eu.
La finalul anului 2023, Viceprimarul Stelian Bujduveanu declara că toate cele 100 de autobuze ar putea circula în primele luni ale anului 2024, dar și faptul că se are în vedere achiziționarea de stații rapide de încărcare – ambele lucuri nu s-au întâmplat până în prezent.
”Optimist – aş spune – în primele luni ale anului viitor să avem totul funcţional şi totul pe traseu. Depinde foarte mult de infrastructura de alimentare cu energie electrică. Pe lângă staţiile de încărcare lentă, vom achiziţiona şi acele staţii cu încărcare rapidă, care vor fi la capăt de linie”, a spus Stelian Bujduveanu, citat de Agerpres.