Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Aproape 40% dintre români preferă angajatorii care se implică social

Cât de cunoscute sunt campaniile de rezolvare a problemelor sociale în rândul persoanelor active / inactive pe piața muncii? Prețuiesc aceștia mai mult companiile social responsabile sau nu țin cont de acest aspect atunci când optează pentru un anumit loc de muncă? Noul studiu realizat de Reveal Marketing Research și-a propus să descopere cât de important este pentru candidatul român ca angajatorul să întreprindă activități de responsabilitate socială.

Studiul oferă informații relevante despre modul în care sunt percepuți angajatorii care se implică în rezolvarea problemelor sociale, cât de cunoscute sunt astfel de activități în rândul lor și cum pot influența acestea decizia de a adera la un anumit angajator.

Marius Luican: „‹‹Responsabilitatea corporativă›› este un termen cu care angajtorii operează tot mai frecvent în comunicarea cu angajații dar și cu potențialii angajați”.

”În lumina acestor lucruri, candidații spun adesea că sunt mai dispuși să se angajeze în cadrul unei companii care ‹‹face bine››. De aceea am încercat să identificăm prin acest studiu care este percepția românilor, fie ei activi sau inactivi pe piața muncii, despre implicarea angajatorilor în proiecte sociale, dar și cum răspund ei având cunoștințe despre astfel de acțiuni.”, a completat Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research.

Vizibilitatea campaniilor de CSR în rândul angajaților

57% dintre persoanele active pe piața muncii au auzit de cel puțin un proiect social în care compania la care lucrează în prezent se implică în mod activ, iar 43% declară că nu au auzit despre astfel de acțiuni ale companiei – într-o măsură semnificativ mai mare tinerii cu din segmentul de vârstă 18 – 30 de ani (70%), și mai puțin persoanele căsătorite, aparținând segmentului de vârstă 30 – 54 de ani (53%).

Se implică angajații în campaniile sociale organizate de angajator?

Șapte din zece români activi pe piața muncii declară că au participat la campanii sociale organizate de angajatori, într-o măsură mai mare familii cu copii (82%) – segmentul de vârstă 25 – 55 de ani, cu studii superioare – și într-o măsură mai mică tineri cu educație superioară și venituri mai mari (65%).

În ce fel de campanii sociale în care companiile se implică

Participanții la studiu au indicat următoarele cauze sociale pentru care ati auzit ca se implica compania în care lucrează: campanii pentru mediu, reciclare, ecologie (40%), acțiuni caritabile în general (proiecte de voluntariat, salvarea animalelor, etc.) – 38%, proiecte și campanii pentru copii / investiții împotriva sărăciei, ajutoare pentru familiile sărace, cauze sociale – 37%, campanii pentru sport și viață sănătoasă (24%) dar și construire / donații pentru spitale (22%) și proiecte pentru prevenirea cancerului (14%).

Percepții despre campanii de CSR ale persoanelor inactive pe piața muncii

Respondenții care nu sunt angajați declară în proporție de 49% că ar fi influentați în alegerea unui job de nivelul de implicare al respectivei companii în rezolvarea problemelor sociale, în măsură semnificativ mai mare segmentul de vârstă 18 – 30 de ani (57%) și familii cu copii (66%). Cele mai importante cauze pentru ei sunt campaniile pentru mediu (51%), investiții impotriva sărăciei (47%) și campaniile de susținere a accesului la educație (46%).

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 13 ani companii din România și Europa. Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada Martie 2022, pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural. Mărimea eșantionului a fost de 1.003 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

Total
0
Shares
Pe aceeași temă