Primăria Sectorului 6 este tot mai aproape de a finaliza lucrările de reamenajare a străzilor din Cartierul Grozăvești. După aproximativ 7-8 luni de șantier, proiectul a prins contur – trotuarele sunt mai largi, accesibile, au fost plantați arbori noi și se lucrează la amenajarea unei piațete pietonale în locul unei parcări improvizate.
Edilul sectorului, Ciprian Ciucu, a postat mai multe fotografii în care prezintă situația din prezent vs. dinaintea startului lucrărilor – atât în zona restaurantului Pui de Urs, pe strada Miorița, cât și pe strada Economu Anastase Stoicescu.
Acesta susține că într-un mesaj pe pagina sa de Facebook faptul că schimbările se bazează pe principii corecte de urbanism, și nu pe ”ceea ce vrea fiecare în parte pentru el”:
”Am prioritizat oamenii, am pietonalizat, am aerisit, am civilizat o zonă în care era o debandadă de nedescris! Da, îmi place ordinea! Da, reproșurile că trotuarele sunt “prea largi” mă lasă impasibil. Vreau să trăim în orașe cu trotuare largi, în orașe acceseibile.”, a transmis Ciprian Ciucu.
În zona din fața restaurantului Pui de Urs, situația parcărilor ilegale era un critică, mașinile fiind lăsate pe trotuare și pe mijlocul intersecției, blocând circulația pietonală și îngreunând traficul. Acum, în locul parcării ad-hoc a apărut o piațetă amenajată cu piatră cubică și alveole generoase pentru mai mulți arbori. Circulațiile pietonale au fost și ele îmbunătățite, trotuarele sunt acum mai largi, libere de mașini și protejate cu spațiu verde, unde au fost plantați, de asemenea, copaci.
De altfel, conform Primăriei, în ultima lună au fost plantați aproximativ 300 de copaci în alveolele apărute după reconfigurarea străzilor din cartierul Grozăvești. Arborii plantați sunt în mare parte Liquidambar, cunoscuți drept „Arbori de Gumă”, care cresc rapid și pot ajunge la înălțimi de 18-24 metri.
Rezultatul este un spațiu mai aerisit, mai verde și mai prietenos pentru pietoni, care transformă complet modul în care locuitorii se pot bucura de cartier. O reconfigurare care ar trebui să reprezinte un model și pentru alte locuri din București, un oraș care se confruntă cu multe probleme în ceea ce privește accesibilitatea și calitatea spațiilor publice și a trotuarelor.