Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Metroul către Aeroportul Otopeni avansează vizibil: ce progrese au fost raportate în noiembrie pe traseul Magistralei 6 și cât de aproape sunt stațiile de finalizarea structurii

Lucrările la viitoarea Magistrală 6, mult-așteptata legătură subterană dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, continuă cu ritm susținut, arată raportul de șantier aferent lunii noiembrie. Pe ambele tronsoane, sud și nord, constructorii marchează progrese atât la tuneluri, cât și la structurile stațiilor.

Cum înaintează TBM-urile

Pe tronsonul 1 Mai – Tokyo, cele două TBM-uri au înregistrat valori solide de avans:

  • TBM Sfânta Maria – 1.730 m excavați, 1.149 inele montate
  • TBM Sfânta Ana – 1.227 m excavați, 813 inele montate
Hartă – Până unde au ajuns cele 2 TBM-uri. Foto: Metrorex

Stațiile din Secțiunea Sud: între 22% și 79% progres structural

Stațiile din secțiunea sud au evoluții foarte diferite, în funcție de complexitate și de momentul în care au început lucrările:

  • Tokyo – 50.000 mc excavați, 8.500 mc beton turnat, 61% structură
  • Aeroport Băneasa – toți piloții finalizați, peste 9.300 mc beton, 79% structură
  • Gara Băneasa – 143 din 194 piloți realizați, 69% structură
  • Piața Montreal – 23.000 mc excavați, 66% structură
  • Expoziției – piloți finalizați pentru două accese, 8.500 mc beton, 69% structură
  • Pajura – lucrări complexe la pereți mulați și piloți, 45% structură
  • 1 Mai (existentă) – intervenții fine pentru conectarea la M4, 22% structură

Secțiunea sud este cea mai avansată, fiind începută mai devreme și având câteva stații deja trecute de pragul de 60–70% la structura de rezistență.

Secțiunea Nord: progres între 38% și 72%

Pe tronsonul Tokyo – Aeroport Otopeni, lucrările sunt într-un stadiu mai puțin avansat, dar se vede deja formarea viitoarelor stații:

  • Washington – foraje adânci, până la 240 m
  • Paris – lucrări de ghidaj și săpătură, 45% structură
  • Bruxelles – grinzi finalizate pentru pereții mulați, 38% structură
  • Otopeni (stația din oraș) – ghidaje executate în proporție mare, 55% structură
  • Ion I.C. Brătianu – hidroizolație și radier finalizate parțial, 72% structură
  • Aeroport Otopeni (terminal aeroport) – excavații majore continuate, 58% structură

Este zona cu cele mai multe lucrări tehnice specifice, fiind necesare excavații controlate și sprijiniri complexe, având în vedere proximitatea infrastructurii aeroportuare.


Citește și: S-a semnat contractul și ordinul de începere pentru extinderea magistralei de metrou M4 între Gara de Nord și Gara Progresul. Primul tronson va fi construit de o asociere turco-bulgară

Total
0
Shares
Pe aceeași temă