Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Lucrările la noua magistrală de metrou Gara de Nord – Gara Progresul, tot mai aproape de start. Băluță: ”Cred că în mai puțin de o lună vom da ordinul de începere”

În mai puțin de o lună, ar putea începe primele lucrări la Magistrala 4 de metrou între Gara de Nord și Gara Progresul. Cel puțin așa declară edilul Sectorului 4, Daniel Băluță, care a precizat că sunt aproape de a fi soluționate contestațiile, astfel încât contractul ar putea fi semnat curând.

Invitat și premiat la Gala Smart Winners of Urban Mobility, Daniel Băluță a vorbit despre mobilitate și în particular despre cele două proiecte de metrou pe care Primăria conduse de el le desfășoară.

Despre Magistrala 4 Gara de Nord – Gara Progresul, acesta a spus că în mai puțin de o lună va da ordinul de începere a lucrărilor. Totuși, e important de precizat faptul că, potrivit caietului de sarcini, constructorul are și o perioadă inițială de 8 luni pentru proiectare, înainte de a începe primele lucrări. Și, deocamdată, contractul nu a fost semnat, fiind în faza de contestații.

”Astăzi lucrăm la două proiecte foarte importante de metrou: extinderea magistralei M2 de metrou către comuna Berceni și un proiect vital, Magistrala 4 Gara de Nord – Gara Progresul, probabil cel mai important proiect aflat astăzi în SEAP. Un proiect de 17 miliarde de lei, 14 stații de metrou. Cred că într-un timp foarte scurt, sub o lună, vom putea da ordinul de începere pentru această lucrare. Acum ne apropiem de soluționarea contestațiilor.”, a precizat edilul Sectorului 4.

Despre celălalt proiect de metrou, extinderea Magistralei 2 către Comuna Berceni, Daniel Băluță a precizat: ”În paralel, continuăm și demersurile pentru extinderea M2, așa-numita magistrală a corporatiștilor, cu încă 2 stații spre comuna Berceni, în continuarea stației „Tudor Arghezi”. Este o nevoie uriașă de infrastructură, prin acest proiect Comuna Berceni va deveni prima comună cu metrou din România.”

Detalii despre Magistrala 4 de metrou între Gara de Nord – Gara Progresul

Magistrala 4 de metrou între Gara de Nord și Gara Progresul va avea 14 stații și se va extinde pe o lungime de aproximativ 11 kilometri. A fost împărțită în două secțiuni: Gara de Nord – Eroii Revoluției și Eroii Revoluției – Gara Progresul.

Pentru prima secțiune, a fost declarată câștigătoare asocierea turco-bulgară Dogus Insaat Ve Ticaret A.S. – Trace Group Hold – GP Group JSC, licitația fiind contestată. Pentru această secțiune, a mai concurat și constructorul turc Gulermak, conform unor informații Economedia.

Pentru a doua secțiune, a câștigat licitația o asociere condusă de compania românească Erbașu (Construcții Erbașu SA – Concelex – Bogart).

Cele 14 stații ale noului traseu sunt: Gara de Nord 2 – Știrbei Vodă – Bogdan Petriceicu Hașdeu – Uranus – George Rozorea – Chirigiu – Filaret – Eroii Revoluției 2 – George Bacovia – Toporași – Nicolae Cajal – Luică – Giurgiului – Progresului. Stațiile vor fi amenajate conform celor mai noi cerințe pentru securitate la incendiu și vor fi adaptate pentru un acces facil al persoanelor cu dizabilități. Stațiile vor avea și sisteme de protecție a călătorilor, inclusiv panouri de sticlă și uși automate la marginea peroanelor.

Cât ar urma să dureze lucrările 

Tot potrivit Economedia, constructorii vor avea la dispoziție un termen de opt luni pentru derularea primei faze de proiectare, astfel încât construcția efectivă să poată fi demarată cât mai rapid posibil. Ulterior, într-un interval de maximum 60 de luni, vor fi realizate, în paralel, pe tronsoane clar definite, atât procedurile de proiectare, cât și cele de construire.

Pe 5 iunie anul acesta, administrația Sectorului 4 a semnat contractul de finanțare în sumă totală de 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili, accesați prin ”Programul Transport” al Uniunii Europene 2021-2027 pentru această nouă magistrală de metrou, potrivit unui comunicat de presă.


Citește și: Metroul spre Otopeni, analizat de Asociația Pro Infrastructura: un șantier complicat, cu probleme de finanțare. „Am intrat în horă, trebuie să jucăm!”

Total
0
Shares
Pe aceeași temă