Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Interes major pentru fondurile europene destinate mobilității sustenabile. Marile orașe depun proiecte prin PNRR pe bandă rulantă

Tot mai multe orașe din România au depus, în ultimele două săptămâni, cereri de finanțare, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), pentru proiecte care vizează mobilitatea sustenabilă, scopul banilor fiind achiziția unor autobuze electrice, tramvaie sau troleibuze, dezvoltarea infrastructurii de stații de încărcare pentru autovehiculele electrice sau implementarea unor soluții pentru managementul traficului prin sisteme de semaforizare inteligentă.

Cum fondurile europene din PNRR se atribuie pe criteriul ”primul venit, primul servit”, cele mai mari și importante orașe din țara noastră s-au grăbit să întocmească documentația pentru a beneficia de banii nerambusabili prin intermediul componentei C10 – Fondul Local din cadrul PNRR, care urmărește implementarea politicilor teritoriale, inclusiv a mobilității urbane, punând accentul pe investițiile verzi și digitale și pe reducerea disparităților regionale.

București: Modernizarea și extinderea sistemului de semaforizare intelegentă și achiziția a 22 troleibuze noi

Primăria Capitalei a depus zilele trecute o cerere pentru aprobarea finanțării proiectului ”Înnoirea parcului de vehicule destinate transportului public prin achiziția a unui număr 22 de troleibuze cu emisii zero sau cu baterii” prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – COMPONENTA 10 – Fondul Local.

”Suma pe care o solicităm este de 11,2 milioane euro (fără TVA), bani cu care vom cumpăra troleibuze moderne, cu autonomie extinsă (deci care pot funcționa și cu baterii pentru un număr de kilometri). E un proiect foarte important pentru înnoirea parcului de troleibuze, care acum are o vechime medie de 18 ani și jumătate. Investim în transportul modern, nepoluant, pentru o mobilitate mai bună și confort sporit în București”, a menționat Primarul General, Nicușor Dan.

Cele 22 de troleibuze noi se vor achiziționa suplimentar față de cele 100 de troileibuze care urmează să fie achiziționate prin Fondul de Mediu, pentru modernizarea flotei STB și a transportului public în comun. Acestea sunt caracterizate de emisii zero și vor contribui la creșterea calității aerului, fiind bazate pe tracțiune electrică.

Totodată, Primăria Capitalei a depus cererea pentru finanțarea prin PNRR a proiectului ”Modernizarea și extinderea a sistemului de semaforizare inteligentă (Managementul Traficului București-Ilfov) și prioritizarea vehiculelor de transport public, în vederea creșterii siguranței rutiere, fluidizării traficului și reducerii poluării”.

”Am depus o cerere de finanțare prin PNRR pentru o primă etapă din proiectul de modernizare și extindere a semaforizării inteligente, suma solicitată prin PNRR fiind de 6 milioane de euro (fără TVA). În parteneriat cu primăriile de sector, Primăria Generală va lucra la modernizarea și integrarea în sistemul de management al traficului a semafoarelor de pe 5 mari axe de circulație din oraș, precum și la studiul de fezabilitate pentru toate intersecțiile care vor fi incluse în final în sistemul de semaforizare inteligentă. Cea mai mare parte a banilor va veni prin PNRR, dar vom avea cofinanțări semnificative și din partea Primăriei Capitalei plus sectoarele. Scopul final e să reducem timpii de așteptare în trafic, ceea ce va contribui indirect și la reducerea poluării auto”, a explicat Nicușor Dan.

Coridoarele și intersecțiile selectate pentru finanțare prin PNRR sunt: Drumul Radial DR11 (Șoseaua București-Târgoviște – Bulevardul Bucureștii Noi – Calea Griviței – Strada Berzei – Strada Vasile Pârvan – Splaiul Independenței); Drumul Radial DR3 (Șoseaua Colentina – Calea Moșilor – Strada Mântuleasa – Bulevardul Corneliu Coposu); Drumul Radial DR14 (Șoseaua Berceni – Intrarea Nețea); Drumul Radial DR8 (Șoseaua Alexandriei – Calea Rahovei – Bulevardul George Coșbuc – Bulevardul Regina Maria) și Drumul Radial DR10 (Bulevardul Iuliu Maniu – Șoseaua Cotroceni – Splaiul Independenței).

Proiectul are ca obiectiv general realizarea unui Sistem Integrat de Management al traficului la nivel metropolitan pentru fluidizarea traficului, reducerea poluării, creșterea siguranței rutiere și promovarea transportului public, prin modernizarea și extinderea sistemului existent de management al traficului pentru toate intersecțiile semaforizate din București – Ilfov și realizarea unui Centru integrat modern de management al traficului.

18 noi autobuze electrice pentru Cluj-Napoca, Florești, Baciu și Apahida

Municipiul Cluj-Napoca, în parteneriat cu primăria comunei Florești, va achiziționa 18 autobuze electrice de 18 m, 18 stații de încărcare standard pentru autobaza de transport public și 6 stații de încărcare rapidă pe traseul autobuzelor electrice. Banii provin din PNRR, componenta C10 – Fondul Local.

”Prin Planul de Mobilitate Urbană Durabilă și prin Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană municipalitatea urmărește dezvoltarea mobilității intermodale. Asigurarea unui sistem de transport în comun eficient, accesibil și durabil reprezintă o prioritate pentru primărie. Achiziționarea de mijloace de transport ecologice, nepoluante, precum și implementarea de politici publice menite să încurajeze utilizarea transportului în comun contribuie la creșterea calității vieții cetățenilor și la construirea unui mediu urban atractiv și sustenabil”, a declarat Emil Boc, edilul din Cluj-Napoca.

11,2 milioane de euro pentru 23 de autobuze electrice în Brașov

Primăria Municipiului Brașov a depus o solicitare de finanțare pentru obținerea de fonduri prin Programul Național de Redresare și Reziliență, pentru achiziția a 23 de autobuze electrice, în valoare de 11,2 milioane de euro.

”Am reușit să depunem două solicitări de finanțare prin PNRR, pentru achiziția de autobuze electrice și actualizarea PUG-ului, în condițiile în care fondurile s-au terminat în câteva zeci de minute de la deschiderea apelurilor. Având în vedere că finanțarea prin PNRR este de 100%, obținerea finanțării va însemna o economie de 60 de milioane de lei din banii brașovenilor numai prin aceste proiecte. Deja avem aprobată o finanțare pentru promovarea centrului istoric și reabilitarea unei porțiuni din zidurile cetății și am depus solicitare de finanțare pentru reabilitarea energetică a primelor blocuri de locuințe, prin «Valul renovării». În continuare, atragerea de fonduri prin PNRR va fi o prioritate pentru noi și vom încerca să depunem proiecte care vizează dezvoltarea Brașovului în cadrul fiecărui apel, astfel încât să înlocuim banii din impozite și taxe cu fonduri europene nerambursabile de câte ori este posibil”, a punctat primarul Allen Coliban.

În cazul cererii privind achiziția a 23 de autobuze electrice de 10 m lungime, după evaluarea cererii depuse și semnarea contractului, Municipiul Brașov va derula o procedură de achiziție pentru a selecta furnizorul vehiculelor. Odată achiziționate, vehiculele vor fi puse la dispoziția RATBV pentru a fi utilizate în cadrul serviciului de transport public local.

Oradea: Proiect de achiziție pentru 7 tramvaie și 45 de stații de încărcare electrice

Oradea continuă să își modernizeze sistemul de transport în comun prin achiziția de noi tramvaie și stații de încărcare electrice. În acest sens, a fost depus de curând un proiect de peste 16 milioane de euro, cu finanțare 100% nerambursabilă, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, pentru achiziția a 7 tramvaie noi și a 45 de stații de încărcare pentru vehicule electrice.

Valoarea unitară a unui tramvai este de 8.785.612,99 lei (fără TVA), respectiv 1.784.714,28 euro (fără TVA), în conformitate cu studiul de oportunitate aprobat de Consiliul Local al Municipiului Oradea, în timp ce valoarea unitară a unei stații de încărcare pentru vehicule electrice este de 123.067,50 lei (fără TVA), respectiv 25.000 euro (fără TVA). În ultimii doi ani, municipiul Oradea a achiziționat 20 de tramvaie şi 22 de autobuze noi și a inaugurat o linie nouă de tramvai pe ruta Calea Aradului – Ceyrat – Cantemir.

2 proiecte dedicate transportului public din Sibiu

Primăria Municipiului Sibiu a depus alte două proiecte dedicate transportului public pentru obținerea finanțării nerambursabile din fonduri europene, prin Planul Național pentru Redresare și Reziliență. Sibiul vizează achiziția a 36 de autobuze electrice care vor asigura transportul în municipiul Sibiu și celelalte 9 localități învecinate care fac parte din Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Transport Metropolitan Sibiu.

Pe lângă autobuze, se prevede achiziția a 48 de stații de încărcare a acestora. Este inclusă și cumpărarea a 71 de stații de încărcare a autovehiculelor electrice care vor putea fi utilizate de publicului larg, dintre care 45 vor fi amplasate în municipiul Sibiu, iar restul în celelalte 9 localități partenere. Valoarea totală a acestor investiții care vor fi realizate în parteneriat, de către ADI Transport Metropolitan Sibiu, depășește 25,2 milioane de euro.

De asemenea, cel de-al doilea proiect, urmărește achiziția și instalarea unui sistem de prioritizare în trafic a transportului public (ITS – intelligent transportation service) în 15 intersecții semaforizate din Sibiu, situate pe cele mai aglomerate artere. Concret, cu ajutorul unor echipamente digitale și a unui software specializat, autobuzele care ajung în intersecția semaforizată vor primi mai repede culoarea verde la semafor, scurtându-se astfel timpii de așteptare în trafic.

“S-au deschis apelurile pe Componenta 10 a Planului Național pentru Redresare și Reziliență, dedicată autorităților publice locale și deja am depus 4 proiecte pentru obținerea finanțării europene nerambursabile. Avem însă pregătit un întreg portofoliu de proiecte și așteptăm doar deschiderea apelurilor și pe alte componente pentru a putea solicita finanțarea. În total, până în prezent, am depus 13 proiecte în cadrul Planului Național pentru Redresare și Reziliență, atât pe Componenta 5, cât și pe Componenta 10, în valoare totală de 50,57 de milioane euro”, a declarat Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.

22 autobuze electrice și 45 de stații de încărcare mașini electrice, la Ploiești

Primarul Municipiului Ploiești, Andrei Liviu Volosevici, a informat de curând comunitatea locală că s-au depus mai multe solicitări de finanțare din fonduri europene, prin programul PNRR. Cererile de finanțare pentru Ploiești includ proiecte destinate dezvoltării orașului și a unei infrastructuri urbane moderne și prietenoase cu mediul.

Astfel, vom fi cumpărate 22 autobuze electrice (inclusiv 22 stații de încărcare lentă și 8 stații de încărcare rapidă), în valoare de 10.692.000 EUR + TVA și 45 de stații de încărcare mașini electrice, în valoare de 1.125.000 EUR +TVA. Fondurile europene vor acoperi 100% din cheltuielile eligibile, iar proiectele propuse vor avea termen limită de realizare data de 30.06.2026.

Proiect de peste 23 milioane de euro pentru mobilitatea sustenabilă în Suceava

18 autobuze electrice și 32 de microbuze electrice vor fi achiziționate pentru municipiul Suceava, orașul Salcea, dar și pentru comunele: Adâncata, Bosanci, Ipotești, Mitocu Dragomirnei, Moara, Pătrăuți și Șcheia, a anunțat zilele trecute viceprimarul din Suceava, Lucian Harșovschi.

De asemenea, vor fi achiziționate 50 de stații de încărcare standard pentru autobaza de transport public, 8 stații de încărcare rapidă pe traseul autobuzelor electrice și alte 65 de stații de încărcare pentru vehiculele electrice (45 în municipiul Suceava, 6 pentru orașul Salcea și câte 2 pentru cele 7 comune).

”Colegii din cadrul Direcției Proiecte Europene au depus proiectul care are ca sursă de finanțare componenta C10 a PNRR. Valoarea totală atrasă este de 23.256.170 euro cu TVA. Prioritatea municipalității este cea de a asigura un sistem de transport în comun eficient, accesibil și durabil prin achiziționarea de mijloace de transport ecologice și nepoluante și, totodată, construirea unui mediu urban atractiv și sustenabil, scopul fiind încurajarea utilizării transportului în comun de cât mai mulți cetățeni”, a subliniat Lucian Harșovschi.

Total
0
Shares
Pe aceeași temă