Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

FOTO. Cum arată prima ramă PESA de lung parcurs, proaspăt recepționată de ARF în Polonia. Când ajunge în România

ARF – Autoritatea pentru Reformă Feroviară a anunțat că a recepționat preliminar, la fabrica PESA din Bydgoszcz (Polonia), prima ramă electrică interregională (de lung parcurs) din contractul destinat României. Este pentru prima dată când publicul poate vedea imagini cu noile rame, care urmează să ajungă în țară la sfârșitul lunii septembrie pentru testele și omologările obligatorii.

Primele verificări, primele imagini

În perioada 3–4 septembrie, o delegație ARF a inspectat stadiul lucrărilor la caroserie, boghiuri și procesul de echipare a trenului. De asemenea, a fost validată soluția de montare a scaunelor și verificat dacă toate dotările necesare sunt pregătite pentru instalare. Recepția preliminară marchează un pas esențial înainte ca unitatea să fie transportată în România.

După sosirea în țară, programată pentru finalul lunii septembrie, trenul va intra într-un proces de testare și certificare, conform standardelor europene și naționale: verificări NoBo, DeBo, urmate de autorizarea de tip și introducerea pe piață. Abia după parcurgerea acestor etape, ramele vor putea fi utilizate în circulația cu pasageri.

Cât costă și pe unde vor circula noile trenuri

În total, România va primi de la PESA 20 de rame electrice interregionale RE-IR2, finanțate prin PNRR și cofinanțare națională. Valoarea totală a proiectului depășește 919 milioane de lei, din care aproximativ 559 milioane sunt fonduri europene nerambursabile.

Ramele electrice vor fi folosite pe următoarele rute:

  • Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov
  • Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova
  • Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava
  • Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava
  • Galați – Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia)
  • (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava
  • (Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași
  • Cluj Napoca – Oradea – Sighișoara – Brașov (după electrificare)
  • Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova – Calafat (după electrificare)

Citește și: FOTO. Ce trenuri va mai cumpăra România și cum vor arăta. Avem 135 de vehicule feroviare contractate: rame și locomotive electrice de la producători francezi și polonezi

Total
0
Shares
Pe aceeași temă