Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

CFR Călători primește al doilea tren electric nou Alstom Coradia. Va intra curând în circulație

Credit foto: Facebook / ARF - Autoritatea pentru Reformă Feroviară

Oamenii care aleg o călătorie cu trenurile CFR vor avea la dispoziție încă un tren modern electric produs de Alstom. A doilea tren Coradia Stream a fost predat către CFR Călători și va intra în curând în circulație.

CFR Călători operează deja o astfel de ramă achiziționată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) de la producătorul francez încă din 20 noiembrie 2024, în prezent circulând pe ruta București – Constanța.

Ieri a avut loc recepția noii rame Alstom

Ieri, 22 iulie 2025, a avut loc recepția finală de către ARF a ramei electrice RE-IR de tip Coradia Stream, unitatea TS03, etapă desfășurată la Depoul Alstom din incinta Atelierelor CFR Grivița. 

Prin semnarea procesului verbal de recepție pentru punerea în serviciul comercial de transport feroviar de călători, s-a efectuat transferul dreptului de proprietate asupra ramei RE-IR TS03, de la furnizor către beneficiar, respectiv de la Alstom către ARF.

Concomitent cu această acțiune, ARF a predat spre administrare rama RE-IR TS03 către operatorul de transport feroviar național SNTFC “CFR – Călători” – S.A., ramă ce face parte din lotul celor 12 trenuri atribuite de ARF, în cadrul primului contract de servicii publice licitat în România.

Această procedură de recepție finală și de predare a ramei electrice către operator reprezintă o etapă importantă în derularea contractului de achiziție.

Care sunt rutele pe care vor circula noile trenuri

Ulterior, pe măsură ce restul de 11 trenuri din acest loc vor intra în proprietatea ARF și vor fi predate către  SNTFC “CFR – Călători” – S.A., acestea vor circula pe toate rutele din contract (CSP-L1), respectiv:

1. București – Constanța;

2. București – Craiova;

3. București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara;

4. București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara – Arad;

5. București – Craiova – Târgu Jiu – Deva.

Despre achiziția ramelor de la Alstom

  • Perioada de implementare a proiectului este de 24 de luni (01.01.2024 – 31.12.2025).
  • Obiectivul principal al proiectului în constituie conectarea capitalei cu principalele centre urbane ale țării, contribuind la asigurarea mobilității, la scăderea timpilor de călătorie și la îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.
  • Valoarea totală a proiectului este de 1.708.996.863,41 lei, finanțarea fiind distribuită după cum urmează:
  1. 1.213.523.359,27 lei – valoarea eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor( FEDR);
  2. 214.151.181,05 lei – bugetul propriu al beneficiarului;
  3. 281.322.323,09 lei – cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA.

Citește și: Trenul electric de la PESA, testat la Făurei. Verificări tehnice pentru primul model din lotul celor 62 de rame destinate transportului regional

Total
0
Shares
Pe aceeași temă