Tramvaiul 5, una dintre cele mai circulate linii din nordul Capitalei, își face așteptată revenirea. După un proces de modernizare care a durat aproape dublu față de termenul inițial, și în privința repunerii în circulație există în continuare mai multe necunoscute.
Termenele anunțate pentru redeschidere, depășite
Inițial, STB a anunțat pe 28 noiembrie că probele tehnice derulate pe tronsonul Barbu Văcărescu – Căpitan Aviator Alexandru Șerbănescu au fost trecute cu succes. Tot atunci, pentru Buletin de București, constructorul înainte o posibilitate ca linia să se redeschidă pe 5 decembrie.
Ulteriori, tot într-o intervenție pentru Buletin de București, primarul interimar Bujduveanu a spus că tramvaiele vor reveni începând cu 9 decembrie. Această dată a trecut fără niciun anunț din partea autorităților, însă tramvaiele tot nu au fost repuse în trafic.
Autoritățile au mai înaintat un termen, potrivit Gândul. Era vorba despre sâmbătă, 13 decembrie. Însă, se pare că nici această dată nu va fi respectată. Potrivit informațiilor Club Feroviar, probele încă nu sunt finalizate, iar o dată oficială a deschiderii ar urma să fie anunțată de TPBI ulterior.
Probe suplimentare pentru substația electrică
Potrivit Club Feroviar, amânările au apărut în contextul în care a fost nevoie de probe suplimentare la noua substație de tracțiune (cea care asigură alimentarea cu energie electrică la 750 V a tramvaielor) construită de Electromontaj în cadrul proiectului.
Sursele citate au explicat că, fiind vorba de o substație nouă, este nevoie de timp pentru ca ea să poată genera suficientă electricitate pentru a putea circula un număr sporit de tramvaie, cu pasageri la bord.
Ce urmează pentru linia 5
Tot potrivit Club Feroviar, chiar și la reluarea circulației, pe linia 5 nu vor circula tramvaie noi, ci doar V3A modernizate. Motivul este faptul că linia nu este nici acum modernizată în întregime. Au rămas șinele vechi pe tronsonul Strada Vasile Lascăr – Strada Armand Călinescu – Strada Paleologu, prevăzute pentru modernizare în Lotul 5. Astfel, abia după modernizarea integrală a traseului, vor putea circula și tramvaie noi.
O altă problemă semnalată de oameni este faptul că șina de tramvai nu este separată, deocamdată, de trafic, așa cum a fost anunțat în timpul construcției. Rămâne de văzut dacă această problemă va fi rezolvată de autorități, pentru a asigura circulația fluidă a tramvaielor, fără riscul de a fi blocată de mașini.