Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Au început lucrările la șinele de tramvai de pe Bd. Basarabia și Bd. Theodor Pallady. Tot ce trebuie să știi despre acest proiect și ce se mai întâmplă cu șantierul de la linia 5

Astăzi au început oficial lucrările de modernizare pe cel mai mare lot de linii de tramvai din București – lotul 1, care cuprinde Bd. Theodor Pallady – Bd. 1 Decembrie 1918 – Bd. Basarabia – Calea Călărașilor – Bd. Corneliu Coposu. În primă fază, șantierul a fost deschis pe bulevardele Basarabia și Theodor Pallady. 

Bujduveanu: ”Am depus acum 2 săptămâni documentațiile pentru fondurile europene”

Cu ocazia deschiderii celor 2 șantiere, a susținut o conferință de presă primarul interimar Stelian Bujduveanu, care a oferit mai multe detalii despre proiect.

”Suntem pe cel mai mare șantier de schimbare a infrastructurii de tramvai din București, cel mai mare din cele 16 loturi contractate. Ne uităm la o lucrare care, însumat, cu tot cu TVA, ajunge la apropape 150 de milioane de euro. Sunt bani din Programul Regional, pe care am depus acum 2 săptămâni toate documentațiile și așteptăm validarea din partea dânșilor, apoi venim la decont.”

Cătălin Aflat, director Direcția de Investiții a vorbit și el despre proiect: ”E un lot foarte difcil din prisma utilităților, în subteran sunt multe rețele care au ridicat multe probleme, în special suprapunerea cu colectoarele de canalizare. Domnul Primar a menționat suma de 150 de milioane de euro, dar o să avem depășire cu 15-20% din cauza lucrărilor pe care trebuie să le facem la canalizare. 

Cu ce bani modernizează Primăria Capitalei infrastructura de tramvai

Lucrările la infrastructura de tramvai care încep în această perioadă vor fi realizate exclusiv prin finanțări externe, din fonduri europene și cofinanțări dintr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiții (BEI). Până la momentul în care documentațiile depuse de Primărie vor fi aprobate, constructorii creditează lucrările care încep, același caz precum la șantierul de pe Bd Expoziției, unde lucrează tot PORR Construct.

De altfel, tot din bani europeni Primăria mai vrea să achiziționeze 100 de troleibuze articulate, 79 de tramvaie și să reconstruiască 2 depouri – mai multe detalii, aici.

Care este stadiul pe celelalte șantiere de modernizare a șinelor

De altfel, Cătălin Aflat, director Direcției de Investiții de la PMB a vorbit despre experiența cu acest constructor și stadiul lucrărilor pe Bd. Expoiziție: ”Avem încredere în constructor că va respecta termenul de 24 de luni, avem o experiență pozitivă pe lotul de pe Bd. Expoziției, unde suntem deja la un progres de peste 50%. Acolo, în funcție de mobilizare, este posibil să deschidem mai devreme decât termenul pe care l-am asumat inițial.” 

Cât despre șantierul de pe linia 5, acesta ar fi tot mai aproape de finalizare, lipsind doar copertinele din stații. Stelian Bujduveanu a precizat: ”Pe linia 5 am agreat o eșalonare a datoriilor împreună cu constructorul și ne ținem de acel grafic. Acum, se așteaptă doar adăposturile pentru stații și vom putea da drumul la circulația cu călători pe linie.”


Citește și: Prima hartă interactivă a rețelei de tramvai din București: vezi șantierele și planurile de extindere. Se lucrează la 3 loturi în acest moment

Total
0
Shares
Pe aceeași temă