Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Tramvaiul prin Piața Unirii nu va avea conexiune subterană cu metroul. Proiectantul spune NU pasajului pietonal, Asociația Metrou Ușor consideră refuzul o ”uriașă greșeală strategică”

Unul dintre cele mai importante proiecte de mobilitate urbană aflate acum în consultare publică – reîntregirea rețelei de tramvai prin Piața Unirii – ar putea rata o conexiune vitală pentru transportul bucureștean: accesul direct la stația de metrou Piața Unirii 2 din noua stație de tramvai care va fi construită.

Asociația Metrou Ușor a semnalat într-o postare publică faptul că proiectantul lucrării a respins propunerea de a include un pasaj direct între noul tramvai și magistrala de metrou M2, motivând că „la nivel internațional se promovează traversările pietonale la nivel în detrimentul pasajelor subterane” și că „o conexiune suplimentară ar fi redundantă și nejustificată”.

Reprezentanții organizației au catalogat aceste explicații drept „motive halucinante”, argumentând că situația nu poate fi comparată cu pasajele pietonale subterane construite doar pentru a fluidiza traficul auto.

De ce ar fi importantă această conexiune

Reprezentanții Metrou Ușor atrag atenția că accesul direct tramvai–metrou nu este un simplu pasaj pietonal, ci o investiție strategică pentru transportul public. O asemenea legătură ar reduce timpul de transfer, ar crește siguranța călătorilor și ar face transportul în comun mai atractiv și mai competitiv față de mașina personală.

„Călătorii care aleg transportul public sunt deja pietoni – rolul nostru este să le simplificăm și eficientizăm traseul, nu să-i punem pe ocoluri inutile”, transmit reprezentanții organizației.

Exemple din București și din Europa

Asociația invocă și exemple concrete care contrazic poziția proiectantului: în București, corespondențele directe dintre tramvai și metrou au fost deja implementate cu succes la stațiile Crângași, Eroii Revoluției, Parc Drumul Taberei, Piața Sudului sau, mai recent, la Constantin Brâncoveanu. În plus, Metrorex a investit în extinderea accesurilor existente – cum e cazul noului acces de la Tineretului, care scurtează traseul pietonilor cu 150 de metri.

La nivel european, astfel de legături sunt considerate standard. În Varșovia, noile stații de metrou Bemowo și Brodno, inaugurate în 2022, includ accesuri directe între transportul de suprafață și cel subteran.

O decizie cu impact pe termen lung

Potrivit asociației, renunțarea la o asemenea conexiune acum ar însemna costuri mult mai mari în viitor. „Dacă transferul tramvai–metrou nu se realizează acum, corelat cu construcția tramvaiului, costurile și deranjul ulterior vor fi mult mai mari și mai greu de suportat”, avertizează Metrou Ușor.

Organizația solicită Primăriei Municipiului București să respingă poziția proiectantului și să sprijine realizarea pasajului de corespondență. „Este o investiție care ar economisi minute prețioase călătorilor, ar crește siguranța într-una dintre cele mai aglomerate zone ale orașului și ar alinia Bucureștiul la bunele practici europene”, subliniază aceștia.


Citește și: Proiectul liniei de tramvai prin Piața Unirii: Primăria Capitalei și Sectorul 4 vor finanța împreună lucrările. Asocierea intră la vot

Total
0
Shares
Pe aceeași temă