Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

România cumpără 20 de trenuri noi pentru lung parcurs prin PNRR

A fost lansată licitația pentru achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs de către Statul Român, după finalizarea controlului preliminar al ANAP. Investiția se va realiza prin intermediul Autorității pentru Reformă Feroviară, autoritatea din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, responsabilă cu organizarea serviciilor de transport feroviar de călători și achiziția de material rulant necesar pentru îmbunătățirea calității acestora, se arată într-o postare pe pagina de Facebook a secretarului de stat Irinel Ionel Scrioșteanu.

Proiectul este o continuare a proiectului de investiții în prima serie de rame electrice de mediu și lung parcurs (37 vehicule, așa cum au rezultat din studiul de fezabilitate elaborat de echipa BEI-PASSA în perioada 2018-2020).

Obiectivele  proiectului de investiții răspund celor stabilite prin Programul de acțiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare și transferul modal către calea ferată a fluxurilor de transport călători și marfă: creșterea competitivității transportului feroviar pe piaţa internă și integrarea în spațiul feroviar unic european.

Proiectul vizează dezvoltarea serviciilor publice obligatorii utilizând noua flotă de rame electrice, introduse pe rețeaua electrificată până în 2022 și pe rute selectate propuse spre electrificare (Cluj Napoca – Oradea, Constanța – Mangalia și București – Giurgiu). 

Noile trenuri vor asigura 10 legături feroviare:

  •  Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov
  • Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat
  • Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași
  • Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava
  • Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași
  • Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava
  • Galați – Brăila – Constanța – Mangalia
  • Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
  • Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
  • Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași

Ramele electrice vor asigura, între altele, circulația cu o viteză maximă cuprinsă între 160 km/h și 200 km/h, o capacitate de transport de minim 160 locuri fixe (clasa întâi și clasa a doua), construite pentru a asigura confortul pentru deplasări de lung parcurs (7 – 10 h /direcție), accesibilitatea persoanelor cu mobilitate redusă, suport pentru politicile naționale de aliniere la standardele europene prin echiparea cu sistemul de control al vitezei ETCS nivel 2. 

Proiectul include și achiziția serviciilor de întreținere și reparații pe durata de viață, astfel: contractarea fermă pentru o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de extindere la 30 de ani.

Valoarea totală a proiectului depășește 450 mil. euro, din care aproximativ 180 mil. euro reprezintă achiziția trenurilor (finanțate prin fonduri europene nerambursabile) și 270 mil. euro reprezintă contravaloarea serviciilor de întreținere și reparații (plătiți de operatorii feroviari pe parcursul celor 30 de ani de exploatare). Sursa de finanțare este Programul Național de Redresare și Reziliență, mai precizează secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu. 

România mai cumpără alte 37 de rame electrice noi de la Alstom

În martie 2022, Alstom și Autoritatea pentru Reformă Feroviară din România sau semnat un contract pentru livrarea a 20 de rame electrice pentru lung parcurs pentru aproximativ 1,3 miliarde de lei fără TVA. Contractul poate fi extins cu alte 17 trenuri, iar livrarea primei rame va avea loc la finalul anului 2023.

Trenurile Alstom vor circula pe următoarele rute:

  • București Nord – Constanța
  • București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
  • București Nord – Brașov – Cluj
  • Brașov – Deda – Cluj
  • București Nord – Brașov
  • București Nord – Iași
  • București Nord – Suceava
  • București Nord – Galați
  • București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria
  • București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
  • Cluj – Timișoara
  • Cluj – Suceava – Iași

Sursă foto: Facebook Irinel Ionel Scrioșteanu

Total
0
Shares
Pe aceeași temă