Captură video Alstom - LinkedIn
Noile trenuri de metrou destinate Magistralei 5 din București se apropie de momentul în care vor putea transporta călători. În aceste zile, un tren Alstom Metropolis este testat în premieră chiar pe Magistrala 5, în timpul nopții, în afara orelor de circulație cu pasageri.
Potrivit Alstom România, testele se desfășoară în prezența reprezentanților Metrorex și AFER, în vederea obținerii Agrementului Tehnic.
„Metropolis Ilfov pe Magistrala 5! Trenul Metropolis Ilfov circulă în premieră pe Magistrala 5, în timpul nopții, în afara orelor de circulație cu pasageri, pentru efectuarea testelor în prezența reprezentanților Metrorex și AFER, in vederea obținerii Agrementului Tehnic.”, se arată într-o postare a companiei Alstom pe LinkedIn.
Trenul Ilfov parcurge în această etapă testele dinamice de gabarit, care presupun rularea la viteze variate și în condiții diverse de trafic, conform unui protocol strict. Ulterior, vor urma testele de sistem pentru semnalizare și control (CBTC).
În paralel, trenul Giurgiu continuă testele de validare statice și dinamice în depoul Berceni și pe Magistrala 2.
„Testele de validare sunt ‘examenele finale’ ale oricărui model nou de tren care urmează să primească Agrementul Tehnic și implicit autorizația de circulație cu călători.”, mai precizează reprezentanții Alstom.
Ce urmează?
După finalizarea testelor de validare, urmează testul de anduranță, care constă în parcurgerea a:
- 10.000 km fără călători pentru primul tren, ce va deschide seria și va obține Agrementul Tehnic;
- 2.000 km pentru fiecare dintre celelalte trenuri din contractul de 13 unități.
Despre noile trenuri de metrou destinate Magistralei 5:
- Zece trenuri au ajuns deja în București, cel mai recent după jumătatea lunii mai;
- Trenul cu numărul 11 – Bihor a finalizat recepția preliminară și va fi adus în țară în luna iunie;
- Contractul a fost semnat la finalul anului 2020 și are o valoare de puțin peste 103 milioane euro (fără TVA);
- Trenurile sunt fabricate în Brazilia, în aceeași uzină care produce garnituri pentru São Paulo, Santiago de Chile și Taipei.