Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Arh. Irina Meliță, Vicepreședinte OAR București, despre mobilitatea din București: ”Ar trebui să gândim strategii pe termen lung, fără să ne fie frică de obiective care poate par SF”

Arh. Irina Meliță, vicepreședinte OAR București, a vorbit în cadrul conferinței “Orașul la scară umană – Manifest pentru mobilitate urbană sustenabilă” despre cum mobilitatea poate afecta calitatea vieții oamenilor dintr-un oraș, punând accentul pe încurajarea gândirii strategice, pe termen lung.

“Mi se pare că e foarte important să nu uităm că gândirea strategică pe termen lung trebuie să meargă înainte. Într-un efort comun de comunicare și educare, trebuie să le explicăm oamenilor, cu răbdare și calm, de ce viața lor va deveni mai bună dacă nu vor mai avea atâtea locuri de parcare și vor avea mai multe spații verzi. […] Ar trebui să gândim strategii pe termen lung, fără să ne fie frică de obiective care poate par SF. De ce să nu ardem niște etape dacă putem? Și eu zic că putem, pentru că suntem într-un punct în care putem să învățăm foarte multe de la alte țări.”

”Mobilitatea fără spații verzi și fără patrimoniu nu funcționează”

Transportul public de calitate și rețeaua circulabilă sunt esențiale într-un oraș european, consideră arhitecta, susținând că mobilitate înseamnă în primul rând eliberarea spațiului public de mașini. În plus, o bună gestionare a spațiilor verzi, dar și a patrimoniului, sunt elemente esențiale în procesul de creștere a calității vieții locuitorilor.

“E clar că mobilitatea fără spații verzi și fără patrimoniu nu funcționează. Spațiul urban devine frumos în momentul în care este parcurs la pas. Oamenii percep patrimoniul și fondul construit al orașului în special când merg pe jos. Iată, deci, necesitatea trotuarelor libere de mașini parcate. Toate lucrurile acestea ajung să influențeze calitatea vieții. […] În absolut orice oraș european, transportul public de calitate și rețeaua circulabilă sunt esențiale. Și se leagă, repet, și cu strategia de spații verzi.”

Arh. Irina Meliță, Vicepreședinte OAR București, citind ”Ghidul de mobilitate sustenabilă pentru București”, realizat de GreenCommunity

Bucureștiul are nevoie de strategii de ”park&ride”

Vicepreședintele OAR București a mai precizat: “Faptul că Bucureștiul se aglomerează este și din motivul că el adună foarte mulți oameni din jur. E clar că trebuie să existe strategii de “park and ride”: vii din zonele periurbane cu mașina și ca să ajungi la tine la biroul din centru poți folosi transportul public. Trebuie ca primăriile să-i încurajeze pe oameni să ia aceste decizii prin implementarea unor astfel de strategii.”

Tot în cadrul conferinței, Irina Meliță a adus în discuție necesitatea realizării unui registru al spațiilor verzi la nivelul Capitalei.

“În timp ce lucram la Agenda Urbană, dar și colaborând cu peisagiști, am vorbit despre Registrul Verde. Este un demers care a fost făcut de primărie mai demult, nefinalizat, care ar trebui finalizat. Este o cartografiere a spațiilor verzi și nu numai: a plantelor, a arborilor din oraș, care trebuie updatată permanent și care se leagă intrinsec de mobilitate și de calitatea aerului. […] Spre exemplu, pistele pentru biciclete pot deveni un fel de culoare verzi, care se dovedesc foarte importante în orașele contemporane.”

Calitatea educației, în strânsă legătură cu dinamica orașului

Nu în ultimul rând, calitatea educației, consideră arhitecta, se află în strânsă legătură cu dinamica unui oraș. Nivelurile diferite de calitate ale serviciilor educaționale determină atât adâncirea inegalităților sociale, cât și supraaglomerarea zonelor în care se află școlile considerate “de top”.

“O parte foarte importantă a aglomerării vine de la faptul că părinții își duc copiii la școli. Cum faci să ridici nivelul școlilor, astfel încât oamenii să nu mai aleagă să își ducă copiii la școala “X” care e în partea cealaltă a orașului. Acestea sunt chestiuni care se întrepătrund puternic și influențează dinamica orașului într-un mod neașteptat. Calitatea educației este ceva ce influențează dinamica orașului, și nu doar în București.”

GreenCommunity prezintă ”Ghidul de mobilitate sustenabilă pentru București”, un material din care locuitorii Bucureștiului pot afla informații despre ce înseamnă mobilitatea sustenabilă într-un oraș, care sunt principalele probleme ale Capitalei, ce soluții propun specialiștii, dar și care este viziunea administrației.

Conferința ”Orașul la scară umană – Manifest pentru mobilitate urbană sustenabilă”, organizată de publicația GreenCommunity și moderată de Teodora Tompea, jurnalist DIGI24, a avut loc pe 20 septembrie la ArCub Gabroveni și a fost dedicat promovării și educării societății în direcția adoptării unor obiceiuri de mobilitate urbană prietenoase cu mediul. Evenimentul a fost prezentat de UniCredit Bank și UniCredit Leasing, în calitate de Parteneri Principali, și Ordinul Arhitecților din România – Filiana BucureștiNew Kopel Car Import (importatorul autobuzelor BYD), Stratos și Curiera, în calitate de Parteneri.

Printre speakerii care au luat cuvântul s-au numărat Arh. Emil Ivănescu (OAR București), Arh. Irina Meliță (OAR București), Arh. Maria Duda (Baza.Deschidem Orașul), Mihai Deneș (Federația Bicicliștilor din România) și Arh. Iris Popescu (Asociația Metodelor Alternative de Integrare Socială).

GreenCommunity a creat proiectul ”Orașul la scară umană”, o serie de evenimente la care vor fi abordate mai multe probleme ale orașului pentru a promova concepte de sănătate urbană.

Total
0
Shares
Pe aceeași temă