Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Licitații pentru consolidarea a trei dintre cele mai circulate pasaje din București: Obor, Lujerului și Podul Băneasa. Expertizele arată risc seismic major

Primăria Capitalei anunță începerea procedurilor pentru reabilitarea a trei dintre cele mai importante și tranzitate pasaje și poduri din București: Pasajul Bucur – Obor, Pasajul Lujerului și Podul Băneasa. Administrația Străzilor a lansat procedurile de licitație pentru proiectarea și execuția lucrărilor de consolidare pentru aceste obiective de infrastructură.

„Așa cum mi-am asumat la preluarea mandatului, prioritizez lucrările esențiale pentru București: trei dintre cele mai circulate pasaje și poduri din București intră în reabilitare. Primăria Capitalei, prin Administrația Străzilor, a lansat în SEAP procedurile de achiziție pentru proiectarea și execuția lucrărilor de consolidare și modernizare”, a transmis Stelian Bujduveanu, primarul general al Capitalei, printr-o postare oficială.

Pasajele sunt încadrate în gradul maxim de risc

Cele 3 pasaje sunt traversate zilnic de zeci de mii de Bucureșteni și asigură legături între zone importante și foarte populate ale orașului. Situația e cu atât mai gravă cu cât, prin Pasajul Lujerului, spre exemplu, trece linia de tramvai 41, cea mai importantă și circulată din București.

Expertizele tehnice au relevat faptul că cele două pasaje subterane și Podul Băneasa reprezintă un pericol, în special în cazul unui cutremur. Acestea au fost încadrate în gradul V de risc – ”stare critică”.

Alte 20 de astfel de obiective de infrastructură au fost încadrate în gradul IV de risc – ”nesatisfăcător”, la expertiza realizată în perioada 2022 – 2023, fapt care arată vechimea și gradul de degradare a infrastructurii din Capitală. Iar lucrările pentru a reabilita toate aceste poduri și pasaje nu vor fi deloc ieftine, în special pentru o primărie cu probleme de buget.

Doar consolidarea celor 3 pasaje: Bucur – Obor, Lujerului și Podul Băneasa, ar urma să coste Primăria Capitalei peste 367 de milioane de lei fără TVA – adică în jur de 440 de milioane de lei cu TVA.

Intervenții majore planificate:

  • Demolarea și înlocuirea suprastructurilor existente;
  • Consolidarea infrastructurii de bază;
  • Construirea unor noi structuri rutiere adaptate cerințelor moderne;
  • Reconfigurarea traseelor pietonale și pentru biciclete (unde este cazul);
  • Realizarea marcajelor rutiere și instalarea de indicatoare noi;
  • Adaptarea pentru siguranța seismică și trafic greu.

Cât costă reabilitarea celor 3 pasaje:

  • Pasajul Bucur–Obor – valoare estimată: 114.939.186,57 lei (fără TVA) | Durata lucrărilor: 24 luni
  • Pasajul Lujerului – valoare estimată: 203.213.300,17 lei (fără TVA) | Durata lucrărilor: 33 luni
  • Podul Băneasa – valoare estimată: 21.851.467,92 lei (fără TVA) | Durata lucrărilor: 17 luni

Toate proiectele includ o fază de proiectare tehnică estimată la 3 luni per obiectiv.

Termene-limită pentru depunerea ofertelor în SEAP:

  • 20 august 2025 – Pasajul Lujerului;
  • 21 august 2025 – Pasajul Bucur – Obor;
  • 22 august 2025 – Podul Băneasa.

Cele 3 licitații pot fi accesate aici:


Citește și: Succesul trenului spre Aeroportul Otopeni arată potențialul uriaș al trenului metropolitan în București: 1,4 milioane de pasageri anul trecut, una dintre cele mai aglomerate rute din țară

Total
0
Shares
Pe aceeași temă