Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Daniel Băluță: „Vom construi și un nou pasaj pietonal subteran între stațiile de metrou de la Unirii și viitorul tramvai”. De azi încep noi restricții de trafic pentru lucrările la Planșeu

Credit foto: Paul Antonescu / Shutterstock.com

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a anunțat în weekend, într-o conferință de presă despre stadiul lucrărilor la Planșeul Unirii, faptul că administrația locală își asumă, până la urmă, construirea unui nou pasaj pietonal subteran, care va lega cele două stații de metrou – Piața Unirii 1 și Piața Unirii 2 și viitorul tramvai ce va traversa zona centrală.

Declarațiile vin după ce, în urmă cu câteva zile, Asociația Metrou Ușor a criticat proiectantul care se ocupă cu PUZ-ul necesar extinderii liniilor de tramvai pentru refuzul de a include o conexiune directă între tramvai și metrou, considerând această decizie „o uriașă greșeală strategică”.

Daniel Băluță: ”Trebuie să avem nod intermodal la Piața Unirii”

La câteva zile după semnalul de alarmă tras de asociație, Edilul Sectorului 4 a vorbit în conferință de presă exact despre această necesitate, a unui pasaj subteran și a spus că administrația își asumă să includă și aceste lucrări.

„Piața Unirii trebuie să se transforme într-un nod intermodal care să conecteze transportul public de suprafață cu cel subteran – viitorul tramvai cu metrou. Așa cum probabil știți deja, PUZ-ul necesar conectării liniei de tramvai dintre Piața Unirii și Piața Sfântul Gheorghe NU a trecut de Consiliul General și va fi refăcut. În varianta actuală, PUZ-ul nu reglementează complet transportul în comun din Piața Unirii”, a declarat Daniel Băluță.

Primarul a subliniat că documentația actuală nu lua în calcul construirea unui pasaj pietonal subteran care să facă legătura între cele două stații de metrou, deși tunelul existent este depășit de fluxul zilnic de călători.

Stațiile de metrou de la Piața Unirii și actualul tunel de legătură, evidențiat cu roșu. Credit fotografie originală: proiect Bienala Națională de Arhitectură (link aici)

„Practic, acest PUZ nu lua în calcul construirea unui nou pasaj pietonal subteran care să facă legătura între stațiile de metrou Piața Unirii 1 și Piața Unirii 2. Asta mai ales în condițiile în care actualul tunel face față foarte greu transbordării călătorilor de la o stație la alta.”

„Pe lângă refacerea Planșeului Unirii, Sectorul 4 își asumă atât realizarea noului pasaj subteran pentru legarea celor două stații de metrou, dar și interconectarea liniei de tramvai între Piața Sfântul Gheorghe și Piața Unirii. Odată ce aceste investiții vor fi finalizate, tramvaiul și metroul vor fi conectate prin scări, lifturi și escalatoare. Astfel, oamenii care vor ajunge cu tramvaiul în Piața Unirii să poată ajunge la metrou în subteran direct din refugiul de tramvai”, a explicat edilul.

„Costurile pentru acest pasaj le vom cunoaște după ce vom elabora Studiul de Fezabilitate. În următoarele zile vom semna contractul pentru Studiul de Fezabilitate.”

Critici anterioare: „O uriașă greșeală strategică”

Într-o analiză publicată recent, Asociația Metrou Ușor a atras atenția că proiectul inițial pentru tramvaiul prin Piața Unirii excludea tocmai această conexiune subterană, deși în marile orașe europene legătura directă între transportul de suprafață și metrou este o practică standard.

Argumentele proiectantului au fost că „la nivel internațional se promovează traversările pietonale la nivel în detrimentul pasajelor subterane” și că „o conexiune suplimentară ar fi redundantă și nejustificată”.

Reprezentanții organizației au catalogat aceste explicații drept „motive halucinante”, argumentând că situația nu poate fi comparată cu pasajele pietonale subterane construite doar pentru a fluidiza traficul auto.


Citește și: Tramvaiul prin Piața Unirii nu va avea conexiune subterană cu metroul. Proiectantul spune NU pasajului pietonal, Asociația Metrou Ușor consideră refuzul o ”uriașă greșeală strategică”


Organizația a subliniat că „accesul direct tramvai–metrou nu este un simplu pasaj pietonal, ci o investiție strategică pentru transportul public”, care ar reduce timpul de transfer, ar crește siguranța și ar face transportul în comun mai competitiv față de mașina personală.

„Călătorii care aleg transportul public sunt deja pietoni – rolul nostru este să le simplificăm și eficientizăm traseul, nu să-i punem pe ocoluri inutile”, au transmis reprezentanții asociației.

Exemple similare de conexiuni directe există deja în București la Crângași, Eroii Revoluției, Piața Sudului sau Constantin Brâncoveanu.

Noi restricții de circulație în zona Unirii, de astăzi

În același context, Daniel Băluță a anunțat că de luni au intrat în vigoare restricțiile de circulație necesare pentru lucrările la planșeul Unirii. Acestea vor dura aproximativ șase luni, perioadă în care traficul va fi deviat pe rute alternative.

Captură video Sectorul 4

„Dimineață, la Piața Unirii, au intrat în vigoare restricțiile de circulație despre care vă vorbeam zilele trecute, restricții necesare pentru a reda centrului Capitalei siguranța și imaginea pe care le merită. E drept, temporar vom circula prin intersecție puțin mai greu decât până acum, însă sunt convins că, împreună, vom depăși și această perioadă de disconfort”, a spus primarul.

Rutele alternative propuse de Comisia Tehnică de Circulație din cadrul PMB sunt următoarele:

  • Dinspre Parlament: dreapta pe lângă Patriarhie către restaurantul Horoscop și înainte pe Splaiul Independenței sau Bulevardul Unirii către Sectorul 3.
  • Dinspre Piața Alba Iulia: dreapta prin fața Magazinului Unirea, apoi stânga pe drumul provizoriu spre Parlament.
  • Dinspre Bulevardul Dimitrie Cantemir: înainte prin fața Magazinului Unirea și stânga pe drumul provizoriu, spre Parlament.

Citește și: Proiectul liniei de tramvai prin Piața Unirii: Primăria Capitalei și Sectorul 4 vor finanța împreună lucrările. Asocierea intră la vot

Total
0
Shares
Pe aceeași temă