Despre
Newsletter
Newsletter
Sunt de acord să primesc cele mai importante informații cuprinse în Newsletter-ul GreenCommunity.

Transportul feroviar, în criză: CFR Călători riscă suspendarea trenurilor Regio din 1 septembrie. Datorii de 8 milioane € la CFR SA, administratorul infrastructurii

Transportul feroviar de pasageri riscă un blocaj major: CFR Călători ar putea opri circulația trenurilor Regio din 1 septembrie, după ce a acumulat datorii de peste 8 milioane de euro la plata Tarifului pentru Utilizarea Infrastructurii (TUI), arată informațiile exclusive prezentate de Club Feroviar.

Datoriile sunt practic către Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, administratorul infrastructurii din România, care poate suspenda temporar serviciul de acces pe infrastructura feroviară pentru operatorii care depășesc termenele de plată prevăzute în contractele de acces.

Primele trenuri CFR Călători ar putea fi suspendate pe 1 septembrie

Trenurile Regio ale CFR Călători ar putea fi suspendate în mai puțin de o săptămână, pe 1 septembrie, dacă datoriile nu vor fi plătite până la 31 august. Ar urma și suspendarea trenurilor Interregio ale CFR Călători, de la 1 octombrie.

În notificarea făcută de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA către CFR Călători se arată că operatorul de stat are facturi neachitate în valoare de 41.414.733,68 lei, echivalentul a aproape 8,2 milioane de euro la plata TUI.

”Întrucât în urma adresei anterioare trimise de CFR în 04.06.2025, în continuare CFR Călători nu a achitat facturile TUI scadente, vă notificăm că în conformitate cu prevederile de mai sus, precum și cu prevederile din contractul de acces nr 199/13.12.2024 încheiat între CFR şi SNTFC CFR Călători, începând cu data de 01.09.2025 se suspendă trasele trenurilor aparţinând CFR Călători prezentate în Anexa 2 (trenuri Regio), iar începând cu data de 01.10.2025 se suspendă trasele trenurilor aparţinând CFR Călători prezentate Anexa 3 (trenuri Interregio) până la achitarea datoriilor restante sau până la stabilirea unui grafic angajatoriu de plată a sumelor restante care să permită funcționarea CFR din punct de vedere financiar, în primul rând prin plata la timp a salariilor personalului CFR SA”, se arată în documentul publicat de Club Feroviar.

Mai multe informații despre subiect puteți citi pe Club Feroviar, accesând acest link.


Citește și: Prima locomotivă produsă de Alstom pentru România a ieșit pe porțile fabricii. Urmează perioada testelor

Total
0
Shares
Pe aceeași temă