Municipiul București are, în sfârșit, un Masterplan Velo, după ce documentul strategic a fost aprobat ieri, 30 iulie, în Consiliul General. Masterplanul prevede realizarea a aproximativ 150 de kilometri de piste în rețeaua principală și 415 kilometri de piste de rețea secundară, precum și alte elemente de infrastructură conexe, precum parcări pentru biciclete sau un sistem de bike-sharing la nivelul Capitalei.
Noua infrastructură pentru biciclete a Capitalei ar trebui realizată până în 2035. Un alt element important adus de Masterplan este un standard minim după care trebuie realizate pistele de biciclete, pentru a nu mai avea cazuri precum pistele realizate cu vopsea galbenă pe trotuare în mandatul lui Sorin Oprescu.
Piste de biciclete pe străzile reabilitate
O altă noutate este că, odată cu aprobarea planului, dacă o primărie vrea să reabiliteze o stradă prevăzută în plan, atunci aceasta va trebui să includă și pistele de biciclete în proiect.
”Implementarea proiectelor pentru realizarea pistelor de biciclete se va realiza numai după obținerea avizului Comisiei tehnice de Circulație a Municipiului București, care va asigura respectarea prevederilor prezentului plan și corelarea cu legile și normativele în vigoare”, mai prevede amendamentul.
Primarul General Interimar, Stelian Bujduveanu, a subliniat că, în momentul în care autoritățile locale vor dori să reabiliteze un bulevard, vor trebui să țină cont de faptul că pe artera respectivă trebuie să existe o pistă de biciclete.
”Nu vorbim de dungi trase pe trotuar. Vorbim de piste de biciclete, conform STAT-ului aprobat astăzi”, a spus el.
Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-llfov va fi entitatea responsabilă pentru gestionarea și coordonarea implementării acestui masterplan.
Traseele propuse în rețeaua principală (150 km) sunt:
- Floreasca – Pipera – ZOO Băneasa – 16,23 de km (ar lega Nordul de centrul Capitalei. Acesta ar conecta și traseele deja existente de pe Șoseaua Pipera și Fabrica de Glucoză/Petricani)
- Dimitrie Cantemir – Obregia – 6,65 km (ar lega zona centrală de sud, făcând și conexiunea cu Parcul Tineretului).
- Bucureștii Noi – 8,91 km (ar face legătura între zona de nord-vest și Piața Victoriei, făcând și conexiunea cu Parcul Regele Mihai I. De asemenea, ar conecta și traseele deja existente de pe Șoseaua Kiseleff, Bulevardul Aviatorilor și Piața Victoriei (care continuă în Calea Victoriei).
- Victoriei – Giurgiului – 3.97 km (ar urma să facă legătura între centrul orașului și Șoseaua Giurgiului, deservind și Parcul Carol. De asemenea, ar conecta și traseele existente de pe Calea Victoriei, Splaiul Independenței și Șoseaua Giurgiului).
- Colentina – Carol I – 6,11 km (ar urma să conecteze centrul de zona de nord-est. De asemenea, va conecta și traseul existent pe Strada Petricani).
- 13 Septembrie – Ghencea– 7,46 km (ar urma să conecteze centrul de zona de vest. De asemenea, ar face conexiune și cu traseele existente de pe Calea Victoriei, Splaiul Independenței și Prelungirea Ghencea).
- Pantelimon – 7,19 km (ar face legătura între centru și zona de est).
- Drumul Taberei – Elisabeta – 7,76 km (ar urma să conecteze centrul de zona de vest).
- Traseul Liniei – 14,94 km (ar urma să facă legătura între vest și sud. De asemenea, se va conecta cu traseele existente pe Splaiul Independenței și în Parcul Liniei).